Het Plantentopic #2 (Deel 1)

die onderste van de 3 is iig van dezelfde familie als je eerste post. Staan ze echt daar bij de verwarming? Dat is iig een no-go bij deze planten, er komt veel warme en droge lucht vanaf.
Hebben ze allemaal spint?

Wow dat ziet er ingenieus uit! Ben benieuwd of het lukt. Hou je ons op de hoogte?

Het is maar wat mos en plastic folie hoor haha! Ik houd jullie zeker op de hoogte :slight_smile:

1 like

Ja ze staan daar inderdaad. Heb nergens anders plaats. Ik zie geen beestjes of spinnenwebben bij de andere planten. Hopen dat het geen plaag wordt…

Hier ook onderwatergroei. Had een stekje van een begonia in water gezet en toen gebeurde dit.

5 likes

Mijn planten zijn allemaal zooo zielig, ik gun ze echt de lente.

En heb een maranta die de afgelopen tijd allemaal bruine punten heeft gekregen. Las online dat het kan komen door kraanwater, maar is dat nou echt van toepassing hier in Nederland? En wat zou het alternatief zijn?

Ik heb precies hetzelfde… ik postte hier laatst nog enthousiast een foto van mijn calathea triostar over dat ze het zo goed deed, nu is het echt een drama queen met droge punten aan het blad. Ik begin dr een beetje zat te worden :rofl:

Echt he, dramaqueens. Ik heb ook nog een vrij grote calathea medaillon (als ik zo goed zeg), die was bijna dood toen we terugkwamen van een weekend weg, maakte toen een revival door maar is nu lelijker dan ooit :disappointed_relieved:

Noooo!!! Heb je een foto? Dat is echt balen. Ik heb hem laatst echt flink gesnoeid (de bladeren die droog en lelijk waren eruit gesneden), was geen overbodige luxe want hij blijft wel nieuwe bladeren maken :woman_shrugging:t4:

Ohh zijn deze hoya’s weer een beetje opgeknapt? Zo knap :smiling_face_with_three_hearts:

@Camomille je kunt de verkleurde stukken afknippen, klein beetje omlijnen zodat je eigenlijk een beetje in het gezonde blad knipt.

Supernice! Even mijn agenda gecheckt, maar ik ben de hele week thuis want CORONA. Zo benieuwd naar de plantjes :hugs:

2 likes

Haha wat cool! Hier hetzelfde maar wat nu? Moet ik de kleine blaadjes met wat wortels losknippen en als eigen plantje planten of moet het blaadje straks mee de grond in…

Heb net mijn palm en ficus voor het eerst voeding gegeven. Ik hoop zo dat het ze wat nieuwe energie geeft. De palm maakt al nieuw blad en las dat het dan kon. Enorm verdund voor de zekerheid, die verhouding is sowieso al 1/4e dop op 1 liter. Ik ben benieuwd.

Wanneer gaan jullie aarde verversen? Sommige planten (of vooral: de aarde waarin ze staan) zijn er volgens mij wel aan toe.

Zo irritant altijd dat een bananenplant dan uit het niets 4 baby’s uit de grond knalt en zichzelf vervolgens gaat verwaarlozen. Binnenkort maar eens de stekjes eruit halen.

3 likes

Kan al wel hoor!

1 like

Een pompelmoes is niet hetzelfde als een grapefruit maar lijkt er wel op. Een grapefruit is een kruising tussen een pompelmoes en een sinaasappel!

Ik heb een nieuwe Scindapsus en ik vind hem zo mooi dat ik ook een Exotica heb besteld.

10 likes

Nee hoor goed gedaan!

1 like

Jaa goede intuïtie juist! Ik moet de mijne ook splitsen, maar ben bang dat ik 'm niet meer uit de pot krijg. Het is een pot die aan de bovenkant iets toeloopt, dus ik moet gaan hakken ben ik bang :sweat_smile:

1 like

Mijn Birkin gaat ineens voor helemaal witte bladeren…

23 likes

Heeft iemand tips voor het splitten van een calathea? Hij moet sowieso zsm een nieuwe pot want hij blijft maar nieuwe bladeren maken, maar zou ik er twee planten van kunnen maken? :grimacing:

3 likes