Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik heb een Monstera bestaande uit twee stekken. Een stek hiervan groeit heel goed en de ander heeft geen luchtwortel dus die heeft maar één blad en dat zal zo blijven. Alleen sinds twee weken is het blad steeds meer geel/bruin aan het worden. De bladeren van de andere stek zijn nog hetzelfde. Ik heb niks veranderd aan het water geven etc.

Ik vind het raar dat het alleen bij dit blad is. Gelukkig maar trouwens :blush:

Ik ben zo’n trotse mama!!!
Ik had van de peperomia watermelon blaadjes door midden gesneden en in mos gezet. Vanmorgen trof ik de eerste baby’s!!!

15 likes

Wow blij dat het bij jou is gelukt. Ik had ze in aarde gezet en alles is gaan schimmelen terwijl ik meerdere potjes had gemaakt. Nu heb ik deze plant helaas niet meer want de hele plant heeft de winter niet overleefd. Dramatisch.

1 like

Bij mij was het 1 grote gore schimmelbende. Heb zowel potjes met mos als met aarde gehad. Ik baalde zooo. Maar nu ik de babietjes zie wil ik het ooit nog wel eens proberen :heart_eyes:

2 likes

Ik had zelf er niets meer van verwacht. Dit was echt een mega verrassing. Ze staan al 4 maanden zo :scream:

1 like

Kan vanalles zijn! Ouderdom, plek waar je vaak langsstrijkt, etc

Ik vermoed een schimmel (geen ramp) en zou het afknippen.

Heel het blad of alleen het aangetaste deel?

Yessss m’n monstera komt uit winterslaap en krijgt een nieuw blad :ok_hand:t2:

M’n strelitzia gaat alleen niet zo lekker, die doet al sinds september over 2 bladeren eruit persen… ik ga m binnenkort maar even nieuwe aarde geven

alleen aangetaste deel!

1 like

Ik had deze mee genomen uit een stekjes ruilkast, ik had het idee dat het hoya’s zijn maar heb eigenlijk geen idee. Iemand die mij het kan vertellen en soorten? Lijken 2 verschillende wel.

2 likes

Ik heb deze plant gekregen en nadat ie als een malle natuurlijk gelijk als z’n bloemen heeft afgestoten zitten er nu witte puntjes op en onder de bladeren… ik zie verder niets bewegen maar schakel toch jullie hulp in voor de zekerheid:

Godver, ik heb trips ontdekt op m’n mooie grote monstera en daarna bij nog 2 :broken_heart: ze staan nu buiten, zijn ze ten dode opgeschreven? Ik heb groene zeep en spiritus in huis maar lees niet echt hoopgevende verhalen
Zo zonde :sob:

Wat vervelend! Mijn plant heeft het toen niet gered helaas… had speciaal spul gekocht bij het tuincentrum maar het bleef maar terugkomen :sweat:

Ja daar ben ik dus ook heel bang voor… ook voor de rest, heb best wat planten staan in huis en de planten waarbij ik t nu heb ontdekt, stonden niet eens het dichtste bij de monstera
Hij is zo mooi :sob: ik beschouw m maar als verloren, shit :pensive:

Oh bedankt voor de tip, dat is nog wel het proberen waard dan! Ik ga kijken of ik het ergens kan bestellen

1 like

Net op tijd mijn monstera in een grotere pot gezet. De wortels waren enorm op de pot aan het drukken. Kreeg het er ook amper uit.

17 likes

Mijn stek van vorige zomer maakt eindelijk een nieuwe stengel zo leuk het gaat ook heel hard opeens

en deze krijgt ook babies, weet iemand hoe deze heet?

8 likes

ik wilde jou niet taggen omdat jij altijd al de vraagbaak bent van iedereen maar ik bedoelde jou wel hahaha thanks meid

1 like

Daar hoef je je gelukkig geen zorgen om te maken. Dat is normaal voor deze plant (het is een medinilla trouwens), vooral in de groeiperiode. Het zijn groeisuikers die de plant uitscheidt en geeft dus aan dat 'ie juist goed groeit!