Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Nee, niet allemaal alleen die waarbij het nodig is. Dus vaak kijk ik even of ze heel obvious uit hun pot groeien of hoe oud de aarde is en dan krijgen ze een nieuwe pot of aarde-opfrisbeurt :slight_smile:

1 like

Ik heb de mijne helemaal gekortwiekt en ik zou het niet aanraden. Heb het idee dat het veel beter gaat als je 1 blad er nog even aan laat zitten al ziet het er sneu uit. Met de zon van de afgelopen dagen gaan ze opeens weer als een spreker. Dus zou het even afwachten!

1 like

Ik ga dit weekend weer kijken voor een Monstera variegata. Hebben jullie tips waar ik op moet letten?

Ik besef me nu nog dat het om b.aas gaat (=scharrel).

Krijgt het een goede beoordeling van je functioneren krijgen van je scharrel een hele andere lading :joy:

2 likes

Geen beestjes
Zoveel mogelijk planten (diverse stengels)
Zoveel mogelijk wit (alhoewel niet meer dan 50% wit vlak)
Zoveel mogelijk gaten (geeft leeftijd aan)
Gezonde luchtwortels
Geen bruin op het wit van het blad

1 like

Maakt het ook uit of het al open stengels of niet? Met open bedoel ik dat hij al een beetje hol is omdat er al een baby uitgekomen is. Lekker duidelijk, begrijp je het godverdmm? :joy:

Wauwauwauw wat een mooierds :heart_eyes:

Haha nee ik begrijp het godvrdmm niet :joy:

1 like

Hoe tijden veranderen. Heel onschuldig die peukenmeur rondsproeien :sweat_smile:

5 likes

Hoe verzorg je jouw erwtenplanten? Ik blijf ze maar vermoorden…

Ah oke, echt weinig water dus? Die strategie wilde ik al toepassen maar mijn vriend was laatst eigenwijs en bleef de plant maar water geven want “hij zag er zo zielig en verschrompeld uit.” Ja omdat jij die plant steeds water geeft… :sweat_smile:

Erwtjes houden van grapjes want als ze helemaal verschrompelen hebben ze juist teveel water gegeven. Ik geef ze eens in de paar weken een dompelbadje.

1 like

Super mooi!!!

Mijn kat heeft mijn nieuwe plantje aangevreten. :unamused:

1 like

Op Pasen!!

11 likes

Oké ik had hem hoog gezet, is het hem alsnog gelukt om bij de plant te komen en hem verder te slopen.

Was mijn eerste plant in dit huis, sad. Vóór de verhuizing liet ie planten met rust.

Welke plantenvoeding (merk, soort etc.) gebruiken jullie graag?

En is er iemand die planten groeit in pon? Hoor dat zoveel op YouTube

Ik durfde een bananenplant nooit aan. Want ik hoorde dat ze best lastig zijn. Van een vriendin heb ik toch een stekje gehad. En dat stekje had na een week al een baby, en nu is er gewoon nog een baby bij :scream:

16 likes

Ik heb nieuwe potten nodig, het liefste gewoon terracotta potten. Welke winkels hebben ze voor een ok prijs?

Elk tuincentrum

2 likes