Familiefoto van al mijn planten want ik had trips… Bijna een jaar mee te maken gehad, mijn moeder verzorgde mijn planten in Nederland en had niet in de gaten dat ze trips hadden (RIP dubia). Twee weken geleden roofwantsen (Orius) gekocht en losgelaten, en ik ben zo enorm blij dat dat heeft geholpen! Die rotbeesten waren inmiddels mijn monstera albo’s en thai constellation aan het verorberen, waaronder mijn half moon albo stek waar ik zo trots op ben.
Hier de schade. Idioot hoe zulke kleine beestjes zoveel schade kunnen aanrichten!
En zoveel nieuwe groei! Ben echt obsessed met dat rode blad van mijn wayetii. De plant die het meeste was aangetast, mijn micans, is ook eindelijk weer aan het groeien. Er is weinig over van de plant, maar ik heb hoop! Verder hebben mijn pink princesses allemaal nieuwe bladeren (die staan te droog, I know!), evenals een van mijn monstera albo’s. De planten staan nu te koud, dus ik ga ze morgen verhuizen. Kan ik meteen even de planten goed nakijken op overige schade, ik heb het vermoeden dat niet alle planten zonder wortelrot de winter door zijn gekomen.
Ik ga morgen naar de plantenwinkel hier in de buurt, waar ik nog nooit geweest ben. Heel benieuwd wat voor een aanbod ze daar hebben! Ik hoop in ieder geval een lantaarnplantje te vinden, aangezien de mijne flink uitgedund is.