Wat is er aan de hand met mijn monstera?
Teveel water denk ik
Bruine plek met gele ring = fungus. Alle aangetaste bladeren weghalen. Als je water geeft, worden de bladeren dan nat? Of besproei je 'm? Een plant is gevoeliger hiervoor als de bladeren nat blijven.
Nee alleen bij de grond water gegeven. Ik heb de bladeren een keer afgenomen met wat water en bleek omdat ze een witte waas hadden, dus een schimmel klinkt wel logisch! Dankjewel
Mijn nieuwe Monstera variegata blad ontpopt mooi! Het is alleen wel echt een klein blad, vergeleken met de anderen. Aangezien nieuwe bladeren uit die stengel moeten komen, betekent dit nu dat elk blad klein gaat worden? Groeit een bestaand blad eigenlijk door de jaren heen?
Haha, niet heel veel maar wel iets ja Ik had het ook wel verwacht, maar het is niet iets wat echt opvalt bij planten vind ik. Maar misschien als ik over 25 jaar kijk
Wat voor een beestje is dit?
wat kan ik er nog voor doen want ik zie ze “gewoon wandelen” op de plant.
Heb ze voorlopig buiten gezet?!
Trips. Heb je nog meer planten want die moet je dan ook checken. In dit topic zijn meerdere tips gegeven voor wat je er tegen kan doen maar heel eerlijk: het is echt een plaag en moeilijk helemaal weg te krijgen.
Oh die vind ik zo mooi! Heb je ze besteld voor je shop?
Oh ik kan me voorstellen dat ze prijzig zijn, maar vind ze wel echt heel mooi! Vind deze andere plant die je hebt ingekocht ook tof, weer even een heel andere plant dan je veel ziet.
Ja hoor vind ik wel. Hij is echt huge zeg, zal wel liters water drinken.
Ik kan hem op mijn werk voor inkoopprijs kopen. Ook een alocasia voor €5,- gescoord. Denk dat ik dit weekend toch maar ga zoeken voor een mooie pot en de plant ga kopen!
Aww
Ik vind het ook een leuke plant!
Ja, ik heb al heel veel planten staan. Maar deze xanadu stond in de keuken op de grond, waar het snachts kouder is dan bv de living.
mss is dat wel de reden waarom die plant trips heeft.
ik heb er vorig jaar, best wel veel voor betaald voor die xanadu met luchtwortel om tot de conclusie te komen dat ik de plant eigenlijk niet zo mooi vind.
Op de website stond ie met stengels vastgebonden en je kon dat eigenlijk niet zo goed zien (weggewerkt met photoshop).
Nooit echt gelukkig geweest met deze plant zodus nu wel een beetje blij dat ik er vanaf ben.
Weet iemand wat er met mijn pannenkoekplant is? Extra info: Ik heb m een paar weken terug gekocht en heb last vantrips op een andere plant…
Ik heb hulp nodig. Ik heb wat planten waar ik de komende maanden op moet passen, maar mijn eigen vaardigheden strekken niet verder dan een aloe vera/pannenkoekplant enigszins in leven houden. #survivingnotthriving