Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik heb er een paar zonder potje staan tot het weer kan :smile: Ziet er niet mooi uit maar goed.

Ja ik heb er nu staan in lelijke gekregen potten en op schoteltjes maar ik vind het stom. En ik moet toch iets hebben om op te zeiken :sweat_smile:

1 like

Ohja die planten sluiten en openen de bladeren 's nachts. Dat lijkt me echt gaaf om te zien haha, zou die plant dan inderdaad nog even bewaren, stel je voor dat hij een doorstart maakt

tip voor het ontcijferen van de kneusjesboxen, na een hoop googlen kwam ik er achter dat bij het meerendeel van mn kneusjes de naam op hun potje gedrukt stond :slight_smile: Dit is die van mij trouwens:

Nu zoeken naar geschikte potjes en plekjes in huis.

19 likes

Weet je hoe die onderste heet met groene bovenkant en de paarse onderkant?

Mijn monstera maakt nog geen nieuwe bladeren dit jaar. Hoe zit het met die van jullie? Anders ga ik ff verpotten.

1 like

Op het potje staat tradescantia sitara

1 like

OMG ja wat goed van die namen :star_struck:

1 like

Die van mij doet het ook niet… Als hij over twee weken nog geen nieuw blad aan maakt ga ik hem toch maar verpotten, wat ik eigenlijk niet wil

Waarom wil je dat niet?

Ben lui haha. Maar het is een stek en zit sinds anderhalf jaar in deze pot dus kwa ruimte zou het niet uit moeten maken. Misschien doet nieuwe grond wel wonderen :smile:

haha ah herkenbaar. Je kan zeg 3-5 cm van de bovenkant afschrapen en dat vervangen met nieuwe aarde :slight_smile: veel minder werk en de voedingsstoffen sijpelen door naar beneden met water geven. Geef je wel voeding?

@Kauai geven jullie wel plantenvoeding?

Weet iemand de precieze naam van deze Calathea?

Oh dat is wel een goed idee! Ik geef wel voeding, maar ben ook een beetje zoekende naar een geschikte plek. Ik heb het idee dat hij te licht stond dus heb hem nu op een plek gezet waar hij geen direct zon licht krijgt. Heb ook niet heel veel plek in huis dus is soms best lastig om een geschikt plekje te vinden. Maar heb alsnog geen ruggengraat want er zijn 5 nieuwe planten onderweg :woman_shrugging:

1 like

Why am I not surprised? Ik had nog niet gezocht, want tot nu toe doet-ie het hartstikke goed op mijn intuïtieve aanpak. Ik kreeg 'm als stekje en hij wordt steeds groter.

1 like

Ik word vanochtend wakker met het schockende inzicht dat ik er waarschijnlijk toch een heb. Ik herken het niet aan zijn blad (want ik ben niet bewust bekend met hoya’s) maar als ik kijk naar de manier waarop deze plant groeit, dan vermoed ik dat dit er een is (vraag aan de kenners):

En toen plofte ik neer op de bank en realiseerde ik me dat dit er misschien ook wel een zou kunnen zijn:

1 like

Vind dit topic echt leuk. Dat iedereen elkaar tips geeft. Zonder jullie had ik nooit geweten wat rouwvliegjes en aaltjes waren en een invasie hopelijk weten te voorkomen. En gisteren ook mijn eerste fles plantenvoeding ooit gekocht.

Had 2 jaar geleden niet gedacht dat ik zo blij kon worden van planten en ze zelfs voor langere tijd in leven kon houden.

9 likes

Oh wauw! Hoe kan ik dat het beste doen? Gewoon een stukje plant eraf knippen? Sorry, ben net nieuw in de plantenwereld haha. Alleen m’n Pannekoeken durf ik tot nu toe te stekken en die gaan echt als een tierelier!

Dank je! Ik ga het eens proberen

1 like

Die bovenste niet. Een hoya bloeit niet op die manier. Peperomia’s wel. Die onderste ziet er zo basic uit (sorry, bedoel het niet stom, je kunt weinig aflezen aan de vorm van het blad bv. en geen bloemen etc.) dat ik geen idee heb wat het is :rofl: Zou kunnen.

1 like