Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Sneu van je plant, maar wie weet lukt het zo wel. Ik wilde vooral even reageren op dit leuke plankje! Gaaf zo met die poster, foto en boek!

Heeft iemand misschien een idee voor een plant die goed tegen veel zonlicht kan? Ik heb er een graslelie staan en die doet het verrassend goed. Er staat ook een cactus, maar wilde nog wel een met meer blad.

1 like

Wat moet je doen met een geknikte steel? (Zebrina)

plantshaming dit.

3 likes

Daarom staat de toelichting erachter :yum:

1 like

Wat doen jullie bij verbrande randjes (?) bij je planten?
Al mijn planten hebben een hele tijd dicht op elkaar naast de verwarming gestaan en nu heb ik dit soort bladen (vooral m’n calathea, sansevieria en spathiphyllum hebben het bij echt heel veel bladen). Ze maken wel zelf nieuwe bladen aan, en de treurigste heb ik afgeknipt.
Maar nja ik weet dus niet wat ik met de rest moet.

Dit is trouwens m’n monstera, ik had geen zin m’n spathiphyllum op de foto te zetten want die staat boven

Hij is binnen :smile:
Sorry voor de slechte foto

7 likes

Ik heb nog wel een aantal updates mocht iemand het boeiend vinden :smile:

Ik had laatst 2 hoya kerrii voor 2,99 per stuk. Eentje staat onder de groeilamp (hierboven) en begint al op twee plekken iets te doen. De andere staat gewoon op een random plek en doet nog niks. Leek me een leuk experiment of zo haha.

Oh ja, deze Adansonii had een breakdown en moest ik kort knippen. Maar komt zo te zien ook wel goed.

Update van die Epipremnum Aureum die ik aan stukken had geknipt omdat ik alleen maar stengels zonder blaadjes had.

Ook voor het eerst dat deze zo hard groeit. Sorry, is een stoffig ding want echt een bitch met schoonmaken.

Deze streng van hoya mathilde moest ik afknippen omdat de wortels dood waren toen ik ‘m binnen kreeg. Alleen nu issie iets te enthousiast :woman_shrugging:t4:

Achterlijk veel bloemen. Hoezo dan?

En Anthurium Clarinervium heeft er ook zin in :+1:t4:

Dat waren er 7 van de 60 :see_no_evil:

22 likes

Dit topic gaat echt als een speer de laatste tijd, zo leuk!

Mijn kneusjesbox had ook als leverdatum 24 april en ik zie hier dat iedereen die dat ook had hem al binnen heeft, maar ik heb zelfs nog geen mailtje gehad :frowning: Hij komt vast morgen, maar ik ben zo benieuwd!

Ik vind deze zo schattig als het van die miniblaadjes zijn, zoals die helemaal in het midden :smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

Yes geef ik!

Spaarzaam water geven. Ik denk niet dat de wortels van je hoya het leuk vinden als je ze weer verpot. Dan misschien over een half jaar eens verpotten.

1 like

@Lula oooh zijn dat bloemen van de prostrata? Ik was al helemaal gefrustreerd dat er allemaal stengels uitkwamen ipv blaadjes. Komen er vanzelf weer blaadjes aan dan? Bij mij groeien die bloemen allemaal aan het einde van een sliert…

Vriend en ik hebben totaal geen groene vingers, en planten in leven houden is totaal niet aan ons besteed eigenlijk. Toch hebben we 5 plantjes in ons huis, omdat het toch zo gezellig staat.

Nu hebben we een kleine pachira die vorig jaar eigenlijk bijna dood was, maar 1 stengel was nog mooi. We hebben hem dan verpot en hij is er tot nu toe redelijk goed doorgekomen. Maar nu ziet die er wat raar uit;

!

Wat kunnen we hier nog mee doen? Kunnen we hem ergens afknippen en terug mooi planten zodat de dode takken weg zijn?
Kan iemand ons op weg helpen met dit leuke plantje? :slight_smile:

Je kunt de 2 dode takken helemaal verwijderen. Dit zijn eigenlijk 3 planten en er zijn er dus 2 dood. Wel voorzichtig met de wortels! ik zou die 2 takken heel laag afknippen denk ik. Of begint die ene nu ook uit te lopen? Kan het niet zo goed zien.

Ik wilde het inderdaad net rectificeren. De eerste is zoals jij zegt een peperomia. De tweede daarentegen is dus écht een hoya (omgggg) want die bloeit. Ik heb 'm gestekt van de moederplant en die had bloemen. Rood volgens mij. Ik kan niet geloven dat JIJ een hoya basic noemt. :crazy_face:

Edit: Maar wacht even, bloeien peperomia’s ook? Er gaat een wereld voor me open nu.

Welke is het? Want er zijn er 700 ofzo dus ik ken ze niet allemaal :smile: Is het een Carnosa of een Mathilde misschien? Kan niet inschatten hoe groot de blaadjes zijn.

Ja, die gekke stengeltjes zijn de ‘bloemen’. Van die meloenplant stinken ze btw ook heel erg.

Weet iemand welke plant dit is? Ik heb hem al twee jaar. Het is een kleine hangplant.

8 likes

Ceropegia Linearis

1 like

Woooow, super bedankt! Ik dacht een tijdje dat het een string of banana’s was, maar die blaadjes zijn wat dikker!

Zo m’n kneusjes hebben allemaal een pot gekregen. Nu nog een plekje zoeken :crazy_face:

Weet niet of de laatste het gaat redden, die is wel een beetje zielig.

20 likes