Trips ontdekken de dag voor ik op vakantie ga. Echt verschrikkelijk. Ik kan in mijn kamer eigenlijk ook niet isoleren (alleen naar een donkere badkamer).
Weet iemand toevallig de naam van deze plantjes? Heb ze als stekje gekregen en heb geen idee, via google lens lukt het ook niet
Zowat al m’n planten hebben trips ik kan echt wel janken. Een paar heb ik direct weggegooid, wat goeie staan buiten (na Spruzit-r) alleen ik heb dus 1 grote, brede strelitzia die eigenlijk geen kant op kan. Hij kan nergens in quarantaine want m’n huis is daar te klein voor. Voorlopig nog niets te zien maar hij staat dus in de woonkamer nu waar de rest van de geïnfecteerden ook stonden…
Het is nu zo kaal in huis en eigenlijk wil ik direct nieuwe planten kopen maar ben dan bang dat die het ook hebben/krijgen.
Godver waarom zijn die dingen zo hardnekkig
Laatste is volgens mij een philodendron scandens micans! Love die velvet blaadjes
Neemolie + groene zeep + water werkt bij mij echt heel goed, heb hier een plaag echt goed mee weggekregen. En even alles verpotten.
Ik ga dit maar meteen bestellen, ik ga van alles proberen
Verpotten lukt me niet eens in m’n eentje denk ik zo groot is ie. Misschien maar even de buurvrouw vragen ervoor…
Waarom verpot iedereen hier met trips?
Thanks dat lijkt er indd precies op! Ik ga een soort stok knutselen waar die omheen kan groeien.
Die andere zei dat meisje van wie ik het heb dat het een pipremnum pinnatum is maar lijkt er niet echt op van wat ik zie op google…echt lastig. Lijkt ook niet op mn andere epipremnums.
Omdat de eitjes in de potgrond zitten, neem ik aan.
Ik verpot hier trouwens ook standaard alle nieuwe planten om te voorkomen dat er beestjes meekomen.
Nee dat is het idd sowisso niet! Ik heb net toevallig ook een opzet gemaakt om twee baby micansjes om een mosstok te laten klimmen, ik hoop hierop:
De eitjes zitten in de plant zelf bij trips!
Maar waarom zet je roofmijt die de larven moeten opeten dan uit op de aarde en niet op de plant zelf?
Die larven laten zich op de aarde vallen en ontpoppen zich daar tot volwassen trips.
Ah, op die manier Weer wat geleerd.
Wauuuw dat is echt mooi!! Hoe ga jij dat aanpakken? Ik heb alleen sushi stokjes gevonden, mosstok is veel te groot nog…
Ik heb wel een mosstok gekocht (die ook veel te groot is nog, heb hem op de groei gekocht :’) ), en twee stekjes van de micans er bij gezet. De uitlopers die ze al hadden heb ik om de mosstok geleid. En iedere dag even die mosstok nat misten, dan vinden de luchtworteltjes uiteindelijk de stok en gaan zich er aan vast hechten en zo groeit ie dan uiteindelijk omhoog!
Die van jou moet denk ik idd eerst nog wat meer body krijgen haha, als je een mooie vollere plant wil kun je misschien ook meerdere stekjes bij elkaar zetten.
Ze groeien ook beter en sneller aan een mosstok, dus ook een stekje kan baat hebben hierbij juist! Alsof ze denken yaaay klimmennnn en dan keihard gaan groeien en grote bladeren maken.
Is dat niet van een insect oid?
Ahh zo, ja mijn monstera heeft maar 1 gat dus ik weet echt niks over die gaten, maar die bij mij heeft n andere vorm.
Knap dat ie zo opgekrabbeld is!!