Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Hij staat op de vensterbank van een raam op het noordoosten.

1 like

Ok deze plant lijkt op sterven na dood? Kan dat blad nog ‘overleven’? Mam denkt dat ik hem verzopen heb (9/10 dat ze gelijk heeft) en nu is er nog maar eigenlijk één gezond stekje:

Moet ik die stekjes met die gerimpelde steel er maar gewoon uit halen? Of hebben die toch nog overlevingskans :crossed_fingers:?

Love m’n plantjes

13 likes

Ik heb een kneusjesbox besteld om te delen met zus, schoonzus en mama :heart_eyes:
Iets anders, ik heb helaas een badkamer zonder raam. Is er een plant geschikt om daar te zetten of gaan ze zonder zonlicht sowieso dood?

Daglicht is wel echt vrij essentieel voor planten

2 likes

Ja was ik al bang voor :frowning:

Nee gaat echt niet lukken helaas. Ik heb hetzelfde en een nepplant neergezet - eigenlijk echt tegen mijn principe in maar het staat met een mooie pot wel oké!

Deze heb ik van Ikea.

2 likes

Ja ik vind plastieken planten vaak zo kitsch, meestal zie je toch al snel dat ze nep zijn. Heb jij een mooie nepperd gevonden?

Edit: ah ik lees nu dat hij van Ikea is!

Ja bij Ikea hebben ze hele lelijke maar ook wel een paar die oké zijn! Deze varen vond ik wel oké en vetplanten/aloë vera vond ik er ook wel goed uitzien, die zien er namelijk normaal ook al wel neppig/pastic uit haha

1 like

Ik wilde geen nieuwe planten meer, maar net ging de bel en de postbode stond beneden met een enorm pakket.
Heeft m’n moeder een plant laten bezorgen als cadeautje voor m’n naamdag <3

25 likes

Waauuuw​:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Oh wauw dat is echt ontzettend lief maar ik zou echt niet zo blij worden van zo’n plant. :sweat_smile:

Haha wat moet ze nou met zo’n opmerking
———-
Ik was net in een plantenwinkeltje en zag deze enorme adansonii!

30 likes

Woeiiiii alles weer even goed verzorgd :smiling_face_with_three_hearts:
Dus hierbij even een (klein) deel van de huiskamerplanten.

16 likes

Superleuk!!! Ik wou dat ik een trap had om hangplantjes zo op te hangen. Vind dat echt heel mooi staan :two_hearts:

Mooie kast ook, heb je die zelf geverfd?

2 likes

Ja niks, ik wilde het alleen even kwijt. Ik kreeg laatst een plant per post gestuurd en kreeg het toen al een beetje benauwd omdat het geen liefde op het eerste gezicht was zeg maar. Inmiddels vind ik de plant wel mooi maar het lijkt me toch wel lastig om een (vaak dure) plant cadeau te krijgen terwijl je 'm eigenlijk niet mooi vindt. :sweat_smile:

Nee dat is ook zo, maar misschien had Marsepein het al met haar moeder over deze plant gehad ofzo. Ik ben ook niet goed met planten krijgen hoor, daarom zou ik never een kneusjesbox bestellen. Ik haal alleen een plant in huis als ik meteen die connectie voel. Maar dat geldt natuurlijk lang niet voor iedereen!

1 like

Geen idee of dit iemand boeit, maar ik heb vandaag foto’s gemaakt van het verpotten van m’n Philo Gloriosum :heart_eyes:

1. arme schat had allang aangegeven een nieuwe pot te willen, kijk die wortels dan

2. een Gloriosum groeit in de breedte, ipv in de hoogte zoals bijvoorbeeld een monstera, en dat is ook wel te zien aan de plant. Er is bijna geen ruimte meer, maar ondanks dat twee nieuwe bladeren in aantocht!

3. voor wie het boeiend vindt: ze staat nu in een hele luchtige mix. Helaas heb ik niet meer alles in huis, dus het gaat nu iets zwaarder worden. Hopelijk vindt ze dat oke.

4. gezonde wortels! jeej!

5. en klaar :smiling_face_with_three_hearts:

einde!

47 likes

Mijn calathea heeft nogal veel stelen en maakt veel nieuw blad aan. Maar nu is een handvol stelen omgevallen (?). Grote en jonge bladeren. Ze hangen praktisch horizontaal. Wat kan ik het beste doen? Stokje erbij?

Even een random vraag. Ik heb mijn arm verbrand aan mijn oven en heb geen zalf in huis, maar wel een aloë vera. Kan ik gewoon een stukje afsnijden of sterft die stengel dan af en kan ik beter de hele stengel gebruiken?

1 like