Ik heb onze bidplant geknipt. Ze groeide niet verder en de bladeren werden droog en dor.
Dit is vast niet meer te redden?!
Ik heb onze bidplant geknipt. Ze groeide niet verder en de bladeren werden droog en dor.
Dit is vast niet meer te redden?!
Afspuiten inderdaad en daarna mengsel maken van groene zeep en spiritus en je plant afnemen met een doekje en na een week ongeveer herhalen. Mocht dat niet lukken kan je nog spul halen in tuincentrum. Succes.
Even een stekjesupdate!
Ik heb een keer een stekje van de citroengeranium van mijn moeder gekregen, maar die groeit super hard. Hij wil ook heel veel licht en ik heb geen plek om hem heel groot te laten worden dus ik snoei hem regelmatig. Van de stukken die ik eraf knip maak ik altijd stekjes, maar het is me nog nooit gelukt om zo’n stekje op water te laten wortelen. Mijn moeder en zusje doen dit wel altijd en bij hen gaat dit prima, maar bij mij worden ze altijd bruin voor ze wortelen.
De afgelopen keer dat ik hem flink gekortwiekt heb heb ik bij wijze van experiment een stuk of vijf stekjes gewoon direct in een potje met aarde gestoken. Een paar weken lang hingen die er nogal slap bij, maar daarna zijn ze blijkbaar gewoon gaan wortelen, want inmiddels is het een heel mooie plant geworden:
Deze hoya heb ik nog geen jaar geleden als stekje met twee bladeren bij het plantenasiel meegenomen. Hij heeft inmiddels vertakkingen, er zijn altijd nieuwe bladeren aan het groeien en met die langste tak wil hij volgens mij op ontdekkingstocht door mijn huis ofzo:
Gebruiken jullie wel eens stekpoeder? Soms willen mijn steks niet zo goed wortelen, en ik vraag me af of het echt verschil maakt.
Ik sinds kort, maar ik merk nog niet echt een verschil. Is lastig te meten natuurlijk, dus ik hou het maar bij mijn gevoel en ik heb dus niet het idee dat het nu sneller wortelt allemaal.
Jaaa mijn box is er! 12 nieuwe planten waarvan ik er 2 ook echt al lang wilde kopen (de polkadotplant met die roze blaadjes en de epipremnum)
M’n plantenbestelling is dit weekend binnengekomen, dus vandaag even alles neergezet (moet nog even wat potten zien te scoren). Inmiddels is de kast vol, dus ik merk dat er op steeds meer plekken in de woonkamer groepjes planten komen te staan haha
Paar hele leuke planten ontvangen:
Ik had potjes besteld bij dille en kamille voor m’n kneusjes en heb net alles verpot!
M’n plantenhoek ziet er nu zo uit (sommige kneusjes staan ergens anders/heb ik aan mams gegeven):
Nu is het echt klaar met nieuwe plantjes
Jaja
Geweldig
Lijkt mij een graslelie, maar weet het niet 100% zeker
Ik gebruik al een tijdje water uit de regenton voor m’n planten binnen, zie ik vanochtend ineens in een bakje met stekjes dingetjes bewegen… blijken het muggenlarven te zijn. Het viel me van de week al op dat er aardig wat muggen in huis zaten Voorlopig gebruik ik maar gewoon kraanwater voor m’n planten.
wauw! tips voor de hoya? bij mij zijn ze maar niet blij. Ik snap het water geven nog niet denk ik.
Kijkend naar het blad is dat een dracaena, en die wil helemaal niet veel water. Dus als hij kleddernat aankwam, neig ik er eerder naar dat-ie natte voetjes heeft.
Mijn hoya heeft trouwens hele lange uitlopers (met knoppen) zonder bladeren. Ik heb hem nu 3 weken en er is nog geen blad aan gaan groeien. Moet ik geduld hebben of snoeien?
Je hebt inderdaad heel veel verschillende soorten, en meestal zie ik ze op stam. Ik vind de jouwe eigenlijk wel cute!
Nee geen idee eigenlijk. Ik geef hem gewoon af en toe een klein beetje water en verder doe ik er niks aan.
Geduld hebben!!! Ze lopen eerst uit en dan komen er blaadjes aan. Echt niet gaan knippen!
Houwen zo haha! Hoe staat ie qua licht?