Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Prachtig, die begonia tamaya vind ik ook super schattig terwijl ik eigeniljk van die boompjes achtige planten vaak niet leuk vind.

1 like

Oh die micans! Ik vind hem zo mooi.

Snap ik dat je deze wilde, heel mooi dat fluweel. Die begonia ook trouwens.

Na vele appjes en telefoontjes om te overleggen met vriendinnen deze gekocht. Vriend en verkoper die er rond liep verklaarden me voor gek, maar wilde hem door o.a. dit topic zo graag.

Alle tips om hem mooi en in leven te houden zijn welkom.

12 likes

Mijn kneusjesbox komt maandag. Met GLS :cry: Na al die verhalen over shitty bezorging hou ik mn hart vast.

1 like

prachtig! zou hem sowieso meteen in een grotere pot met fijne nieuwe aarde doen denk ik, deze pot lijkt super klein :thinking:

1 like

Bij mij is het helemaal goed gegaan. Voor de zekerheid je spamfolder checken, want de mail kan daar terechtkomen.

1 like

Die van mij heeft er na verzending wel 5 dagen over gedaan maar op 1 plant na (die had plantje.nl verdronken) waren ze echt in prima conditie, heel die doos was rechtop vervoerd en qua bezorgvak klopte het ook precies!

1 like

Ja dat dacht ik ook al. De verkoper zei dat het nu nog niet nodig was, dat ze niet een te grote pot wilde. Maar dan ga ik dat morgen doen. Dankje!

Op de foto lijkt de pot trouwens wel kleiner dan in het echt.

Nee helaas! Twente.

1 like

Mag ik weten welk tuincentrum in Twente?

Heerdink in G.eesteren! Er stonden er nog 3 toen ik rond half 3 weg ging. Ze zijn alleen niet op zondag geopend dacht ik. Ze hebben daar trouwens wel meer plantjes die je niet in elk tuincentrum tegen komt. De gewone begonia tamaya hadden ze er ook nog 1 van en er stonden ook wat maranta’s.

(En als je er toch naar toe gaat en je vindt de philodendron scandens micans ook leuk: die komt van Intratuin A.lmelo. Hingen er nog 2 toen ik daar om 2 uur vanmiddag weg ging).

2 likes

Ik heb een paar mini cactussen die ik eigenlijk niet leuk vind. Nu zag ik in een video van mama botanica dat ze een cactus op water had staan. Dat ga ik nu ook maar proberen, als ze het dan niet redden is dat niet zo erg

Ik zou zelf even wachten tot hij dat blad heeft uitgevouwen en hij geacclimatiseerd is. Verpotten geeft altijd stress en dit lijkt me een gestekte plant waardoor er mogelijk nog niet zo veel wortels aan zitten. Dan kan je hem met een grotere pot ook heel makkelijk verzuipen / zorgen voor wortelrot als hij het water niet snel genoeg kan opnemen. Zou hem dus sowieso een week of twee zo laten en dan eens kijken hoe veel wortels er aan zitten.

2 likes

Bij mij is alles met de verzending en bezorging helemaal goed gegaan :ok_hand:t2:

1 like

Oke dit stemt me hoopvol!

1 like

Ok ik denk dat ik mijn yucca toch verdronken heb. Kan ik hem nog redden of is het afgelopen en kan ik beter een nieuwe plant kopen?

Ik heb m’n yucca expres verzopen omdat ik er klaar mee was dus kan je niet helpen

16 likes

:astonished:

1 like

Heeft iemand nog goede tips voor grotere, maar niet superdure bloempotten? Ik dacht misschien ook wat terracotta maar om daar nou mijn hele huis mee vol te zetten. Heb mijn kneusjesbox binnen en had verwacht dat daar vrij veel kleine planten in zouden zitten (weet niet waar ik dat op gebaseerd had haha) maar ik heb nu veel te weinig potten haha en ik vind alleen de binnenpot op een schaaltje ook niet bepaald een toevoeging aan het interieur :")

1 like

Dille & Kamille heeft vaak wel leuke niet al te dure potten (goedkoper dan bijv. de HEMA lol). Kringlopen kunnen ook de moeite waard zijn, vaak ook rieten mandjes die geschikt zijn voor planten.

2 likes