Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ikea

Dank! Ik zou graag gaan kringlopen, maar met mijn weerstand en corona nog niet zo’n goed idee. Kijk er wel erg naar uit

1 like

Oh ja tuurlijk, dankje!

1 like

Hated that guy, groeide niet en vond het er maar stom uitzien. Ben meer van de calatheas en philodendrons

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar nog niet in verdiept heb, maar nu uiteraard alle tijd voor :slight_smile: Dankje!

1 like

Haha ik besef me nu pas dat het vandaag vrijdag is en morgen zaterdag, dus dat die opmerking over zondag beetje vreemd kan overkomen. Dacht echt dat het zaterdag was want normaal ga ik alleen op zaterdag naar tuincentra hahahaha

3 likes

Gooien jullie wel eens kamerplanten weg? En dan bedoel ik gewoon levende goed uitziende gezonde planten.

Huh nee. Ik gooi ze pas als na vier maanden blijkt dat ze niet meer te reanimeren zijn.

3 likes

Precies en als je er vanaf wilt zijn er altijd liefhebbers te vinden. Ook via bijv een plantenasiel @Poetsvrouw

Oeh dat klinkt interessant, het gaat om deze plant, en ik heb er inmiddels 4 van, ik krijg ze steeds van mn schoonmoeder die ze gestekt heeft maar als ik heel eerlijk ben vind ik ze niet echt mooi.

Kreeg het niet over mijn hart om ze echt in de groene bak te gooien. Ze kunnen naar een lokaal plantenasiel, maar toen ik het aan vriendinnen vertelde wilde zij de planten ook hebben. Een heeft er echt 7, ook redelijk grote, mee naar huis genomen.

Heb er wel 1 redelijk bewust dood laten gaan. Was te lui om deze uit de tuin te halen na het verpotten (zodat hij ergens anders heen kon gaan). En eigenlijk na een dag zag hij er al lelijk uit dat ik dacht laat maar.

Wat?? Kunnen deze planten ook in de tuin???

Ik heb inmiddels het plantenasiel gevonden, goede tip!
Ja laatst zei ik dus tegen mn schoonmoeder dat ze niet meer zulke planten hoefde te brengen omdat ik ze niet mooi vind, waarop mn schoonmoeder reageerde met Och, gooi ze toch in de kliko als je niet mooi vind. Maar dat vind ik toch een beetje gemeen naar die planten toe, ja ik ben een softie

De Monkey mask niet iig. Maar misschien lag het eraan omdat hij al 3 keer uit de kast was gevallen en een beetje gekneusd was.

Mijn brein dacht: gekomen :sweat_smile:

6 likes

Ik ga zo het grootste deel van m’n planten nieuwe potgrond geven en naar grotere potten overpotten… Kan hier altijd zo tegen op kijken omdat er zoveel tijd in gaat zitten :joy::sob:

1 like

Ja maar als het dan eenmaal gebeurd is heb je ook wel echt een voldaan gevoel, dus go for it!

1 like

Heeeerlijk, het is momenteel mijn grootste hobby. Ik ben zeker 2x in de weer met potgrond. :sweat_smile:

Oh ja dat moet ik ook echt doen maar heb geen grotere potten waar ze in kunnen :pensive: en geen auto om zelfstandig naar een tuincentrum te gaan ervoor
Het is wel echt gedoe inderdaad, ik zie er ook altijd tegenop maar achteraf voelt het super goed en heb je blije planten!!

1 like

Ik ga dit ook doen vandaag, stuk of 10 zijn het er. Weet niet eens of ik wel genoeg potgrond heb :sweat_smile:

2 likes