Ook niet aan het plafond?
Nee, wordt echt te vol. Heb al wat plankjes waar kleine/medium planten op staan.
edit: ik zie nu je foto met mosstok! Ziet er wel leuk uit.
Misschien stekjes van maken en andere mensen blij mee maken? Dan wordt je plant wat behapbaarder weer
Ik zou hem knippen, de stekjes wortelen in water en terug zetten boven op.
Dus eigenlijk wat voller maken door stekjes in de grond terug te zetten?
Ja precies!
Mijne is deels opgebonden. Ik laat een tak omhoog groeien via een bamboestok. Het is meer een test ivm noodzaak door plaatsing. Kan niet zeggen dat ik het ook echt mooi vind. Ik zou hem niet helemaal op willen binden.
Door de manier waarop de blaadjes aan de stengel groeien lijkt hij meteen een stuk kaler te zijn als je hem omhoog bindt. Ik vind het zelf mooier als ze voller ogen
Heb deze net besteld. Ben benieuwd of hij aankomt en of het überhaupt iets doet. Hoop dat hij mijn monstera variegata en maranta lemon lime stekje beter/sterker laat groeien. Maar het zou een soortgelijke moeten zijn die voor het dubbele op bol wordt verkocht.
Oooh zo mooi! Zo neemt hij wel veel ruimte in ja, lastig. Misschien zo’n heel klein plankje voor ophangen? Ik zag er laatst eentje langskomen op Instagram op een hoekplankje, die was ook zo mooi vol.
Personal maranta rant:
Mijn fascinator is een beetje slungelig en niet zo vol, hij begint pas net een beetje te hangen, na een jaar geloof ik. Heb er eindelijk de perfecte plek voor gevonden, hij begint te groeien! Helaas heeft hij nog niet genoeg volume om stekjes te kunnen pakken.
Ik heb ook zo’n maranta met alleen maar groen, geen lemon lime maar een gewone gewone? Die deed het vorig jaar voor geen meter en kwam de winter uit met 4 lange stengelresten, nu groei hij ineens als kool. Die rare uitlopers heb ik gestekt om de pot weer voller te gaan maken.
Mijn bananenplant ziet er sinds een paar dagen triest uit. Heb hem nu in de zon gezet op het balkon en hij zou echt genoeg water moeten krijgen. Bovenaan komt wel al een nieuw blad bijna uitgerold, maar de rest hangt er bij als een natte dweil. Iemand een idee wat ik verkeerd doe of dat dit normaal is?
Cute!
Zie ik het nou goed dat je blaadjes bijknipt als ze wat uitdrogen?;p
Hoe voelen de bladeren? Flexibel en slap? Dan teveel water gegeven. Of te donker gehad? Pot te klein? Te weinig voeding nog in de potgrond? Als ie niet in direct daglicht stond kan hij nu schrikken van direct zonlicht, dus dan is in de schaduw laten wennen beter volgens mij.
Doe ik ook haha. Dat bruine kun je eraf knippen, dat oogt mooier
Ja, klopt haha. Toen ik in het buitenland was hebben mijn ouders de plantenfamilie opgevangen maar calatheas zijn natuurlijk nogal specifiek in de zorg Dus deze moest een klein beetje bijgepunt en opgelapt worden.
Het is een kerchoveana. Heb ze ook allebei. Wil ook nog een lemon lime, maar nog niet gevonden
Die pannenkoek
Flexibel en slap inderdaad! Ga ze nu maar even geen water geven inderdaad. Als bladeren slap gaan hangen is m’n eerste instinct om gelijk meer water te geven .
Mijn bananenplant klapt zijn bladeren zo in de lengte dubbel als hij te veel zon heeft. Ik dacht altijd dat hij dat deed om de bladeren minder aan de zon bloot te stellen, maar ik lees nu online ook wel dat hij dan misschien gewoon meer water nodig heeft?
Ik heb 2 bananenplanten en ik merk dat ze allebei anders reageren op zon: de ene kan vol in de zon staan en de andere niet. Schijnt dat ze daar ook aan moeten wennen als ze eerst niet in de zon stonden.
Edit: Ik zie dat @virago iets anders heeft gezegd. Succes met uitzoeken wat jouw plant wil, hehe.