Het Plantentopic #2 (Deel 1)

image

Kan zijn dat er nieuwe bladeren onderweg zijn. Zou het even aankijken.

25 likes

:joy: ik vind de plant daar nog iets te leuk voor. Mijn yucca is volgens mij ook echt hartstikke dood maar mijn vriend zegt dat ik het tijd moet geven en moet wachten

Ik ging m’n yucca 2 weken terug verpotten en volgens mij waren alle wortels dood.
De blaadjes hangen ook steeds meer maar zijn nog wel groen.
Maargoed ik vond het toch een stomme plant dus doeeii

Ik zou de gele bladeren afknippen. En waar staat hij? Blijkbaar gaan de bladeren hangen omdat de plant ‘op zoek’ is naar licht. Dus wellicht dichter bij een raam?

Ja ik zocht dus een makkelijke kamerplant en kwam bij de yucca uit. Staat naast een raam waar smiddags zon op staat maar blijkbaar doe ik iets niet goed.

@JaneDoe ik had de plant in de vakkenkast staan waar niet echt direct zonlicht bij kwam. Gister dus verplaatst naar het tv kastje waar die wel licht krijgt. Als ik het blad weghaal, moet ik dan alleen het blad weghalen of een groter gedeelte van de steel ook nog?

Volgens mij kun je de steel dichtbij de stam afknippen, ik denk niet dat er een nieuw blad uit komt groeien

1 like

@Dommel uit die gele bladeren kunnen geen nieuwe bladeren meer groeien. Dus afknippen onderaan de steel. Je kunt even kijken bij die andere drie stengels of je het idee hebt dat daar nieuwe bladeren uit gaan komen. En als je op een gegeven moment teken van leven ziet op die punten, hebben ze vaak wat extra water nodig. Maar alleen geven als het helemaal droog is. Liever kleine beetjes dan in een keer veel. En meer licht dus.

2 likes

Ik vind deze paarse plant echt mooi. Jammer alleen dat hij zo wijd groeit ipv omhoog ofzo.

Ik weet niet waarom je op mij antwoordt maar ik wil best de tip geven op ze op te binden :smile:

1 like

Oh niet expres. Ja?
Ik vind het altijd een beetje zielig maar ja drie sproeten alle kanten op is ook niet mooi.
Denk dat ik ook een grote pot moet halen.

Ik zeg ook maar wat hoor. Dat heb ik met mijn begonia maculata gedaan. Maar misschien is het mooier om te stekken en er een vollere pot van te maken.

1 like

Voor de duidelijkheid; dit is niet mijn witte harige arm :rofl:

12 likes

Mijn aaltjes hebben geholpen! :smiling_face_with_three_hearts:
Al een tijd geen vliegje meer gezien
Go aaltjes.

2 likes

Huh een monstera variegata voor 5 euro? Waar werkt je moeder hahaha

1 like

Kun je een Maranta ook met een stok weer wat omhoog krijgen? Ik zie er nergens foto’s van, de mijne is best groot geworden en flink gaan hangen:

10 likes

Mijn droom

1 like

Ik zie ze altijd alleen maar hangen, helaas.

De mijne groeide heeel hard! Ik heb bijna elke week wel een nieuw blad.

@lula Ah jammer, hangend vind ik 'm ook heel mooi alleen heb ik niet echt plek waar die hangend tot z’n recht komt.

1 like

Een hanger maken of aan de muur hangen? Er zijn zoveel leuke potten voor aan de muur!

Of zoiets:

Edit: oeh ik heb dit gevonden. Aan een mosstok! Ik denk niet dat 'ie zelf zich eraan gaat bevestigen door het gebrek aan luchtwortels, maar het is wel heel cute
image

7 likes

Wauw die jij stuurt is echt heel mooi! Helaas heb ik niet echt de optie voor hangplanten in m’n studio (staat behoorlijk vol en heb maar van één kant licht)