Het Plantentopic #2 (Deel 1)

(hopelijk niet te veel mosterd na de maaltijd) De laatste keer heb ik de cactus vastgepakt met van die chinese eetstokjes, dat ging ook heel goed! Als ie echt groot is kan je ook de achterkanten van 2 pollepels gebruiken?

1 like

Mijn fatsia is overleden denk ik. Stam is ook bruin. En de overige blaadjes zijn ook verdord.
Alles nog aan gedaan maar helaas.

Mijn pannekoekplantjes doen het wel goed wil dit weekend weer gaan verpotten.

Ik heb ook wel interesse! :smiley:

Ik wil mijn moeder een soort plantenabbonement geven voor haar verjaardag, zodat ze bijvoorbeeld elke maand een doos met een paar plantjes thuisgestuurd krijgt. Zijn jullie dat wel eens ergens tegengekomen? Ik zag alleen de jungle box, maar dat was 20 euro per maand voor 5 stekjes en dat vond ik wel erg duur (of onderschat ik de waarde van stekjes haha?).

Ik zit me hier toch een partijtje gelukkig te wezen! Mijn kneusjesbox is net binnengekomen, 11 stuks :heart_eyes: Nog geen enkele die ik had en 1 die ik sowieso al op mijn wensen lijstje had staan!

Maar er zit er 1 bij die ik niet ken en ook niet gevonden krijg via Google, een van jullie weet vast wat dit is!

Hij hangt sowieso heel schuin dus daar moet ik iets aan gaan doen.

2 likes

Diefenbacchia!

Heb er ook onlangs een gekocht, maar andere soort:

Zo mooi!

4 likes

Wow die is heel mooi ja!

Dankjewel voor je antwoord, nog nooit een gehad dus eens even kijken hoe ie verzorgd wil worden!

Oh Wat jammer, supergiftig voor dieren :frowning: die moet dan dus naar iemand anders. Van de 11 zijn er 3 dus giftig voor dieren, dat is wel jammer.

Ik heb ook een kneusjesbox besteld via plantje.nl! Het duurt nog even voordat hij komt, maar ik kijk er al naar uit!

1 like

Kneusjesbox via plantje.nl

1 like

dit zijn ze allemaal!

24 likes

Zien er echt leuk uit! Hoe komen ze eigenlijk aan? In standaard plastic rode potjes of in ‘echte’ bloempotten?

Dit zijn al mijn kneusjes, het zijn echt geen kneusjes, er zijn er een paar wat scheef en wat afgebroken blaadjes, maar dat is denk ik meer door het transport.

11 likes

Bij mij zaten er 2 in een leuk potje en de rest gewoon in die plastic potjes.

2 likes

Ahh zo leuk al jullie kneusjes. Ik mag van mezelf geen planten meer kopen want m’n huis staat vol en al m’n potjes zijn op. Maar ik moet mezelf echt inhouden haha.

stomme vraag misschien maar ‘mag’ je stekken ook wortelen in een dichte pot of vaas met water? Je ziet natuurlijk altijd doorzichtig glas bij stekjes, maar het is toch niet zo dat de wortels perse licht moeten krijgen?

1 like

Nee, hoeft niet. Ik stek meestal direct in de aarde. Zien ze ook geen licht :smile:

1 like

Ik krijg morgen mn kneusjes!!! Zo blij! Ze zouden eigenlijk de 16e komen maar zijn nu al aangeboden bij de bezorgdienst.

Ik doe ze meestal in doorzichtige potjes omdat je dan de wortels goed kunt zien zodra die er zijn. Denk dat dat voor anderen misschien ook wel zo is.

1 like

Hebben jullie nog tips voor websites met plantenpotten? Ik heb normaal altijd een voorraad, maar nu ik mijn bestelling van plantje.nl binnen heb gekregen heb ik er opeens niet genoeg.

Rode potjes!

1 like