Vandaag m’n nieuwe bae op gehaald. Ben normaal niet zo snel geïnteresseerd in cactussen maar deze
Wauw, geweldig
Nee denk dat hij gewoon wel blij is op de plek waar hij staat en ik geef hem kleine scheutjes water om de paar dagen, en sproei de bladeren af en toe.
M’n kleinste dioscorea was al een tijdje in “winter”slaap en vandaag ontdekte ik opeens nieuwe groei
Help! Ik heb een ficus gekregen. Gegoogled en het schijnt ook een bonsai achtige plant te zijn. Ik kreeg ‘m met drie lange takken met bladeren. Overige takken afgeknipt op verschillende lengtes. Die boom staat nu zo’n 5 maanden bij mij en laat constant bladeren vallen. Verplaatst, maar ook daar vallen bladeren. Is dit normaal of doe ik het echt zo fout?
Kan iemand misschien nog heel even kijken naar deze foto en zeggen dat het pleaseee geen trips is?
Ik dacht het ook, maar ben door alle horror verhalen steeds bang dag al m’n planten straks onder de trips zitten. Deze musa heeft 't zo zwaar dat ik me enorm zorgen maakte . Hij maakt als een gek nieuwe bladeren aan, maar is tegelijk dor op oudere bladeren.
Edit: thanks voor je reactie trouwens!
In de vensterbank, waar de zon het meest schijnt! Daar is mijn compleet kale ficus (bonsai) weer gelukkig geworden.
@Juuldie, Ah, dus toch nog die verhuizing en toen nog eens verplaats. Hmm.
@Virago, daar staat de plant nu. Maar hij laat alle blaadjes vallen. Schrik me elke keer dood van dat geritsel.
Ga ‘m maar even laten en aankijken wat ie doet.
DIe van mij staat halve meter van de vensterbank af, ook veel zon. Ongeveer 1 keer in de week een scheutje water. Raam staat ook altijd op kiepstand overdag… weet nou niet of dat goed is maar hier doet het de plant geen kwaad.
Morgen ga ik hem voor het eerst in jaaaren verpotten en omg ben er gewoon zenuwachtig voor. Tips zijn welkom …
Krijgt ie wel genoeg water? Hij moet niet uitdrogen (maar ook geen natte voeten houden).
Ik heb nu 1 keer water gegeven met die Liquid Gold Leaf en waaaayooo alle planten hebben echt trossen nieuwe blaadjes! Vooral bij de planten die sowieso al snel groeien (pothos, scindapsus, maranta, monstera et al) maar wow, het gaat echt heel hard. Terwijl we toch een week grauwe luchten en regen hebben gehad. Ik ben fan.
Ja, dat wel. Heb dus toen ik me kreeg opgezocht wat ie wil qua water en licht enz. Dat doe ik en toch doet ie moeilijk.
Ohhh shit, ik besloot eens onder de bladeren van mn monstera te kijken. Volgens mij een heel vroeg stadium van een tripseninvasie gespot. Meteen ecokuur gespoten op al mn planten, ik ga op vakantie en ga geen risico nemen.
Kut tripsen
Dat ze allemaal maar mogen sterven, bij jullie allemaal
Ik weet t niet zeker want die witte dingetjes bewegen wel al. Maar heb ook nul ervaring met trips. Anyway, ze zijn bespoten byee
Ja m’n moeder en ik bleven er maar bij terug komen en voor €2,95 kon ik ze niet laten staan haha. Ga thuis nog even rustig opzoeken wat de beste verzorging etc is.
Daar zou ik nou wel een artikeltje van willen lezen!
Mijn Calathea ging er steeds slechter uitzien. Heb hem gister uit zijn pot gehaald en had dus schimmel bij de wortels en mogelijk wortelrot Schimmel weggehaald en alle aarde ververst. Heb de plant ook gescheurd zodat ik nu meerdere stekjes heb. Ik ben benieuwd of de plant er bovenop komt of alsnog een enkeltje prullenbak krijgt.