Ik heb geen beestjes gezien nog, maar uit voorzorg gisteren toch maar buiten gezet
…
Is het verschil tussen trips en rouwvliegjes duidelijk zichtbaar? Want die laatste heb ik helaas wel heel veel
Rouwvliegjes vliegen vaak een beetje bij de potgrond. Als je water geeft of een beetje door de grond woelt, komen ze daar vaak uit. Ze lijken best wel op fruitvliegjes
Trips kan ik minder goed herkennen. Als ik hier de foto’s zie, zijn die wat langer - als streepjes.
Dat wordt dus vet lang wachten tot ze groot genoeg zijn terwijl die andere al dood is😂 maar er is nu nog een kleintje bijgekomen dus misschien heb ik er straks wel meerdere
Is dit een Monstera Albo of Thai Constellation? Wat mooi is die!!
Mijn dieffenbachia geinspecteerd en alleen over dit zwarte puntje twijfel ik
Edit; halverwege de hoofdnerf zit het puntje
Lijkt me een albo, Thai constellation heeft meer stipjes. Al lijkt het wel alsof ze steeds meer op elkaar gaan lijken
Edit: ik denk eerder een borsigiana nu ik beter kijk. Dat is volgens mij ook de meest verkrijgbare in Europa so far
Heeft iemand ervaring met stekken van een suikerdruifje?
Deze gaat opeens erg goed, maar sommige blaadjes gaan niet mooi open. Kan ik de plant helpen? Meer sproeien of zo?
Ik had dit ook, toen bleek de plant mozaïek virus te hebben. Heel snel de hele plant weggegooid helaas. Zie je soort van kleurverschillen op de nieuwste blaadjes?
Shiiit, is dit besmettelijk voor andere planten? Hij is zo mooi
De nieuwe blaadjes hebben soms wat lichtere stipjes zoals ook dat blad op de foto
Bij mij zag het er wel wat anders uit. Zal even een foto bijvoegen.
Er staat wel op internet dat mozaïek virus besmettelijk is, daar was ik zelf ook heel bang voor. Maar mijn andere planten hebben niets, zelfs degene die er echt tegenaan stonden. Ik zou m sowieso ff helemaal checken op beestjes, want dat zou die gele plekjes ook kunnen verklaren.
M’n monstera heeft ineens een bruine vlek. Hij staat niet in de zon. Ik heb hem net ingesprayd dus hoop dat het bij deze vlek blijft en niet meer.
Dankje voor de foto! Ik zal m thuis eens goed inspecteren. Zou wel jammer zijn want hij leek zo op te leven
Vandaag mijn lepel plant in een grotere pot gezet.
En mijn graslelie doet het goed, maar groeit echt te lelijk uit nu. Maar omdat er jonkies aanzitten durf ik hem nog niet verpotten.
Duurt wel echt lang voordat er eens luchtwortels aankomen.
Monstera variegata’s (vooral borsigiana) zijn niet zo stabiel, dit is veel voorkomend helaas. Je doet niks fout, maar je kan er dus ook niks aan doen. Genoeg water/luchtvochtigheid en hopen dat het bij dit blad blijft.
Dank je wel voor je reactie! Ik heb er bakjes water bij gezet en ik ga morgen de luchtvochtigheid meten in huis. Hopelijk valt het mee en is het idd alleen dit blad. Moet je het blad dan afknippen of laten zitten?
Ik zou 'm laten zitten, het is niet besmettelijk ofzo!
Nee sorry @Evi, ik heb geen suikerdruifje
(Wil ik nog wel, dus mocht het stekken bij jullie succesvol zijn dan houd ik me aanbevolen om een stekje te kopen haha)