Ik heb zojuist weer een nieuwe trips invasie ontdekt in 6 planten, echt leuk begin dit van het nieuwe jaar 4 dagen geleden zag ik nog niksā¦
Ik heb deze te gekke wandhangers voor plantjes gekregen voor kerst. Iemand leuke suggesties voor welke plantjes ik erin kan doen? (Weer een excuus om nieuwe plantjes te kopen ) Ze zijn 16 cm & 14 cm doorsnede.
Ja alleen deze! Vind het wat gek dat het van boven naar beneden lijkt te verkleuren, bij rot/teveel water zou ik eerder van beneden naar boven verwachten. Kan het ook verhouting zijn?
Voelt het zacht of hard?
Edit: Rotten gaat meestal op random plekken en verhouting juist vanaf de basis. Ik denk toch dat het rot is en zou m snel eraf snijden. Het is wel heel snel gegaan en verhouting duurt echt wel een tijd. Ik ben bang dat als het bij de basis komt je straks alles weg moet gooien. Je moet snijden tot het niet meer zwart is (ook niet van binnen).
Dankje!! Ik heb m afgesneden. Was inderdaad rot, je rook het ook helemaal
Kan ik m nu zo laten? Groeit ie dan weer dicht?
Wat tof! Misschien wat hangplanten erin? Chinees lantaarnplantje of monstera monkey mask
Jaa de monkey mask staat vast heel mooi in die potten! Of anders heel basic een pannenkoekenplant
ja goed zo! Wat @Lula zegt niks meer aan doen. En Lula, is dat een jonge Cleistocactus?
@Stofdoek een pilea glauca is denk ik ook heel mooi bij dat goud, deze is dat:
Maar voor we je advies kunnen geven, moeten we eigenlijk weten waar je ze gaat hangen en hoeveel licht daar is
ah zo cute. Ja ze breken wel snel he?
& @Janeway
Chinees lantaarnplantje gaat bij mij altijd dood want ik ben slecht in het verwaarlozen van planten (geef te regelmatig water). Monkey mask is een goede, heb de moederplant laatst nog gestekt dus al veel stekjes met wortels. Even kijken wat dat doet in een potje. Heb ook nog stekjes van de marble queen dus dat kan ook nog wel werken.
@Kauai haha ja snap ik, maar twijfel nog waar ik ze wil gaan hangen. Liefst in mān badkamer want daar is de hoogste luchtvochtigheid, maar is ophang technisch beetje lastig.
Heeft iemand van jullie wel eens een stukje van een monstera gestekt waar wel een luchtwortel aan zit maar geen blad? Ik hoorde laatst van iemand dat dit kan, maar vraag me af hoe dan. Gaat het dan net als wanneer er wel een blad aan zit (eerst even in een glas water met de luchtwortel bijvoorbeeld)? Of de wortel in aarde zetten en het stukje steel er bovenuit?
Ik heb dit ook wel eens eerst een paar dagen in water en dan in de aarde gedaan, werkte prima! Monsteraās zijn zo sterk.
Heeft iemand een āgreenhouse cabinetā? Ik zie het nu steeds langskomen op insta en het voelt echt als iets dat ik moet hebben in mān leven
Ik heb enkele ākasjesā gemaakt van plastic dozen met daarop groeilampen. Heb dār als stekje gekocht twee maanden geleden en had toen 2 blaadjes. Het gaat dus wonder boven wonder goed!
Pfff ik heb exact ditzelfde⦠wordt er helemaal moedeloos van. Was eerst helemaal enthousiast dat de lente eraan kwam, nieuwe plant en stekjes. Maar ik ben nu alleen maar geneigd om ze allemaal het huis uit te gooien
Ik heb sinds september deze stek op water staan. Hij is goed geworteld dus ik wil hem binnenkort in de aarde zetten. Maar nu heb ik 2 vragenā¦
Zijn dit (zie fotoās in spoiler hierbeneden) wortels of het begin van een nieuwe steel?
En dan vervolg op die vraag: hoe kan ik hem het beste in de aarde zetten? Moet die onderste uitloper dan boven of onder de aarde?
Oorspronkelijk zaten er 2 bladen aan de stek maar 1 of gesneuveld vandaar dat er nog een gekke lange steel zit en hem niet op een andere plek heb laten worstelen ā¦
kan je deze nog eens linken? ik kan niet jouw vorige post vinden helaas
ik heb een groeilamp van bol maar ben niet mega verrast bij het effect, je ziet de bladeren wel de andere kant op draaien (naar de lamp toe) maar ik weet niet of het echt wat doet in groei
Deze vandaag gekocht voor ā¬35 direct bij een kweker. 120 cm hoog. Vet impulsief, had ook geen pot meer, dus snel online besteld, want alles is natuurlijk dicht. Hoop dat de pot snel binnenkomt
En ik had dit ook totaal niet nodig, maar goed
Oh wat vet! Zo een zou ik ook zo graag kopen, hoe kom je bij zoān kweker terecht? Net Google kom ik helaas niet verder dan tulpenkwekers