Ik had deze gevonden via Facebook marketplace. Denk dat de kwekers op die manier een mogelijkheid vinden om toch nog wat te verkopen?
Die uitlopers zijn nieuwe bladeren dus dat moet boven de grond. Je kan na het verpotten er een stokje naast doen en de stengel daaraan binden.
Die bovenste zijn eitjes, van insecten of vlinders. Gewoon erafhalen en weggooien.
Onderste foto kan spint zijn? of gewoon stof?
Misschien de hele plant even reinigen met water en spiritus?
Ik spray zelf op alles wat ik niet vertrouw pokon tegen insecten.
Wow bizar, ziet er best mooi uit Haha. Het lijkt er wel op alsof die bovenste eitjes al uit zijn gekomen? Goed je hele plant checken en schoonmaken!
Oke ff pokon bestellen tegen insecten haha! Verder zie ik niks aan de plant, dus dat is wel fijn
Top! Dankjewel
Ik heb vandaag een plantje gekocht (bij de Lidl) en heel enthousiast kaartje enz weggegooid maar ik weet niet wat ik heb gekocht haha dus weet nu ook niet of hij veel of weinig water nodig is. Weet alleen nog dat op kaartje een foto van een best wel grote plant stond. Ik denk iemand hier weet vast wel wat heb ik gekocht.
Ik denk een kleine dracaena, meestal zie je ze op stam
Ah ja als ik dat Google denk ik dat ook ja. Dankjewel
yes dit denk ik ook. Niet te licht, weinig water
Dankjewel!
Wat doen jullie met planten waarop jullie uitgekeken zijn geraakt?
Ik heb een kerstboomachtige varen gekocht omdat ik verwachtte hem na kerst als reguliere kamerplant te houden maar ik vind hem gewoon écht niet leuk meer, maar weggooien doet te veel pijn in mijn hart. Het is toch een levend ding en dat gaat een beetje tegen mijn principes in.
Is het raar als ik de plantenwinkel vraag of ik hem mag inruilen?
Misschien ergens neerzetten of hangen waar je hem niet zo goed ziet? Planten waar ik flauw van ben (of uitgebloeide orchideeën) zet ik boven, staan ze niet in mn zicht maar ik hoef ze niet weg te gooien en het lijkt ook nog leuk. Bijkomend voordeel is dat ze daar vrij koel staan en automatisch in rust gaan
Ik zou aan vrienden, familie, of collega’s vragen of zij de plant willen hebben. Eventueel ruilen voor een waar ze zelf op uitgekeken zijn?
Of een plantenasiel? Als ze weer open mogen.
Bovenste zijn eitjes van een vlinder. Onderste een spinnenwebje ofzo. Niks aan de hand
Ik kan wel janken, al mijn planten zijn veranderd in zielige hoopjes niks
En ik kan niet ontdekken wat er aan de hand is.
Iemand een idee?
Teveel water?
Heeft al 2 weken niks meer gehad maar is nog wel vochtig daarvan. Ik haal ze altijd uit de potten en laat ze dan van onder af drinken tot ze niks meer openemen, doe ik al jaren maar nu opeens gaan ze allemaal.dood
Ze krijgen iig geen water meer nu. Kan ik nog iets doen om ze te redden?