Het Plantentopic #2

Oh daar kan ie ook prima in gestekt worden. Jewel orchids zijn een beetje finicky, ze willen een heel consistente behandeling. Dus niet soms heel nat en dan weer kurkdroog. Het klinkt wel alsof hij gerot is, dus misschien te nat gehouden?

1 like

Ja klopt, denk dat ik net niet consistent genoeg ben geweest en daar word ik nu op afgestraft :joy: hij had net een nieuw blaadje uitgevouwen dus ga er alles aan doen hem weer gezond te krijgen. Bladeren zijn gewoon stevig en niet verkleurd dus hoop dat ik op tijd ben :crossed_fingers:t3:

Ja hij ziet er verder wel goed uit! Ik heb ze zelf ik een terrarium (lees: wekpot) staan, hierboven ergens gepost. Dat helpt met de consistentie :slight_smile: ik zou nu met stekken ook zoiets proberen te maken, al is t maar een plastic zakje eroverheen.

1 like

Yes goeie!! Thanks! Heb in in ieder geval mos besteld dus ga iets in elkaar zetten. Vind hem te mooi en bijzonder om te verloederen.

1 like

Ja ze zijn prachtig he

1 like

Love it!! Hier kan ik zeker wat mee :smiling_face_with_three_hearts:

Mijn alocasia heeft een pup! Ik dacht dat hij het zwaar had, twee grootste bladeren zijn vrij kort na elkaar gestorven. Maar hij maakt een nieuwe, en nu dus ook ineens een babietje :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Showen!! Beetje balans tegen alle halfdode en zieke planten hier.

Mn plankjes zijn een beetje vol :sweat_smile:
De nepenthes doet beetje dramaqueen, die heeft al water gehad hoor.

40 likes

Zal straks eens een foto maken!

1 like

Wauw goals :heart_eyes:

1 like

Deze vanochtend gescoord bij de jumbo voor €8! Wel een ietwat kleine binnenpot maar nog even wachten met overpotten. Blij mee!!

21 likes

Whoah, goede deal! Ik heb gisteren 2 alocasiababy’s (ca 15cm hoog) besteld (amazonica en curly bambino), maar de zebrina’s gingen daar vanaf 20€ (wel groter).

@Kauai Mijn wentii-pup (vind het ook buitenproportioneel leuk dat dat dus een pup genoemd wordt :grin:):

Mooie verzameling heb jij ook trouwens!

6 likes

Ja ik heb nog een zebrina maar die heeft echt wel veel meer gekost! Ondanks dat ik hem al heb kon ik hem echt niet laten staan voor €8. Vaak is het niks bij de supermarkt (niet mijn soort planten) dus was redelijk verrast dat ze deze hadden.

1 like

Lief!! Nichtjes met mn pollypup:

Zie ik iets wits op die van jou? Ik heb veel wolluis gehad dus heb een trauma daarvan en zie in alles een wolluis :sweat_smile:

4 likes

Waaauw, jaloers! Prachtige marantha! Mijne doet opeens moeilijk:(

Mijne kreeg een kale kop, dus had er nog eentje besteld en die erbij gezet! Dus beetje cheaten.

Slim! De mijne wordt ook een beetje kaal en had één tak die steeds blaadjes verloor en kaler werd van boven, dus heb die in stukjes geknipt. Hopelijk kan ik die dan straks weer planten!

2 likes

Ben meteen gaan kijken, het was een stofje :sweat_smile: :rofl:

1 like

hahaha sorry :sweat_smile:

No worries! Beter het zekere voor het onzekere nemen :+1:t3:

1 like