Het Plantentopic #2

Ik heb nu al een paar keer bestellingen met heat packs binnengekregen en het gaat altijd goed!

Ding is nog best warm vaak, en de planten zijn in goede staat!

1 like

Oooh eindelijk een bonte lepelplant! :heart_eyes:

Ik heb zo’n pilea mojito, die is zelf nog een baby maar in plaats van te groeien maakt ie vooral baby’s. Heel leuk ding.

Mijn Pilea is nieuwe pilea’s op zijn stam aan het groeien. Iemand eerder gehad?

Dit is nog een foto van september. Het is nu nog groter.

3 likes

Wij hebben de bovenverdieping opgeknapt en de overloop is nu heel saai en kaal. Wil er een mooie plant neerzetten, maar ik ben niet zo goed met planten… Beneden kan ik de zebraplant en lepelplant met moeite in leven houden, dus dat is een beetje het niveau wat ik aankan qua verzorging.
Het is licht op de overloop en de plant mag best hoog zijn, maar liever niet te breed. Heeft iemand een tip?

Nee nog nooit gezien, grappig! De grond lijkt wel erg nat op de foto, misschien lukt het daarom niet goed om op een andere manier babies te maken. Of heeft hij dat nu wel? Planten blijven gekkies🥰
—-
@Fredje hoe licht is licht? Directe zon? Raam op welke kant?

1 like

Ja! Zitten ook gewoon groepjes baby’s bij ook.

1 like

Nee, geen directe zon erop. Hij zou naast het raam komen te staan, maar de zon komt net niet in die hoek.

Ik heb in december voor mijn verjaardag een paar pakketjes met planten met heatpacks ontvangen per post, en dat is allemaal goed gegaan! Heatpacks waren nog warm bij aankomst

Waar heb jij je pilea moijto staan? Ik wil die van mij het liefst op de vensterbank (zon), maar volgens mij wil die dat liever niet? Mijn normale pannenkoekenplant doet nooit moeilijk, maar wil deze wel wat voorzichtiger behandelen

Op een vensterbank op het oosten. Krijgt alleen 's ochtends zon.

1 like

Die pilea :heart_eyes: ik ga je shop in de gaten houden haha

Misschien een yucca of dracaena?

1 like

Dit is toch gewoon een wortel en geen schimmel? Ik heb hier 3 maanden op moeten wachten. Vorige week een flinke scheut pokon erbij gedaan waar het water helemaal groen van werd (tja, ik had de hoop al opgegeven) en 4 dagen later zie ik dit opeens…

6 likes

Ja wortel!
Ik heb geleerd nooit pokon bij jonge wortels te gebruiken. Dan kunnen ze “verbranden”

1 like

Ja dat weet ik. Alleen had deze al die tijd (ruim drie maanden) geen wortel. Dus als laatste optie had ik pokon toegevoegd. Ik wilde het eind deze week weggooien omdat er toch niets gebeurde. Maar tot mijn verbazing zag ik er gewoon een wortel uitkomen. Nu zal ik natuurlijk geen pokon meer gebruiken. Ik hoop dat ie blijft groeien. Zo blij!

1 like

Misschien een ficus elastica?

Je hebt ook leuke variëteiten met kleurtjes

4 likes

Oh, die is mooi! Houd wel van die grote, groene bladeren. Thanks!

1 like

Een zamioculcas (zz-plant)? Die zijn bijna niet dood te krijgen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Neee zonde van een lichte plek bij het raam. Deze moet je in het hoekje stoppen waar nooit licht komt maar je per se wat groens wilt. Het kan ook aan mn haat voor deze plant liggen :joy:

3 likes

Ja echt gaaf! Fijn dat het gelukt is.

1 like