Hahaha, puntje wat betreft het hoekje, maar verder kwestie van smaak, ik heb er 2 en vind ze leuk. Wil ook nog een keer die zwarte versie scoren, die vind ik echt tof.
Ja die raven! Die vind ik ook vet. Ik heb al een fluweel zwarte begonia en die vind ik ook zo mooi.
Bij ons staat ie naast de hondenbench, ook omdat ik m zat ben en m’n andere planten een beter plekje verdienen dan dat
Ik heb de zamioculcas raven, maar die begint nu opeens allemaal nieuwe scheuten aan te maken in het groen. Dus ik heb nu allemaal zwarte stengels en opeens 3 groene, stooohhhpp
Denk dat bij deze vanaf nu de stengels groen blijven worden Eentje is al een paar maanden helemaal uit en die is nog steeds felgroen. En het staat me bij dat eerdere scheuten al vrij donker waren toen ze uit de grond kwamen en de nieuwste twee zijn lichtgroen.
Kan het dat de mutatie ook uit deze plant groeit, net zoals bij bijvoorbeeld een monstera variegata?
Ik heb stekjes van een philodendron scandens in water staan en de wortels gaan supergoed, maar er groeien ook bladeren onder het water? Wat is dit nou weer en wat moet ik ermee doen? Ik dacht altijd dat bladeren gaan rotten als ze onder water hangen, maar nu schieten er dus gloednieuwe uit?
In principe groeit elke plant groter, maar de regel is: eerst groeien, dan verpotten. Als het potje vol wortels zit (of ze komen er aan de onderkant uit), dan pas 1 maatje omhoog. Niet andersom, dan blijft het water staan, gaat rotten, geen goed plan.
Je kan een plant klein houden door ‘m te snoeien/stekken/splitsen. Als je m in een kleine pot wilt houden kan je wortels weghalen.
Wat een schattig plantje! En ja, iedere plant zal groeien, als je iets wilt wat niet zo snel groeit dan kun je beter voor een vetplantje of cactus gaan.
Ik had alweer een hele tijd wat last van rouwmugjes, zag nu iedere dag wel een keer wat vliegen. Ik heb twee keer aaltjes gebruikt en dat heeft goed geholpen. Ik denk dat ik steeds opnieuw mugjes krijg van nieuwe plantjes of van potgrond… Ik las dat je ook verdunde waterstofperoxide kunt gebruiken, dus dat heb ik vandaag gedaan. Ik hoop dat t werkt want ik vind dit makkelijker en het is goedkoper dan aaltjes.
Hij zal sowieso groeien komend groeiseizoen
Stiekem weet ik het antwoord er al op, maar kan je nog stekken in de winter? Ik heb een aantal planten die ik wil stekken (philo micans, monstera borsigiana variegata, ppp) en heb dat voorgaande jaren dus steeds in de zomer gedaan, maar het kriebelt enorm om dat nu te doen. Voor de eerste omdat ik die verwaarloosd heb en hij kaal is geworden behalve bij de uiteindes (janken, want heb er heel lang naar gezocht!), voor de laatste twee omdat de variegatie een stuk minder is bij de nieuwere bladeren. Oh en een Chinees lantaarnplantje dat er heel zielig uitziet omdat ik die heb moeten stekken vanwege kaal worden.
Stekken in de winter is hier goed gegaan. Er was een grote zware stengel geknakt en dus noodgewongen gestekt. Ik was ook sceptisch ivm de winter maar de wortels gaan echt mega goed!
Damn, die zien er goed uit! Goed om te weten, dankjewel! Ik vind het zo zonde om stekken moeten te verliezen vanwege ongeduld, haha.
Ik zou het gewoon doen!
Ik moest ook want had een sliert van plant tussen de kastdeur zitten. Is goed gegaan!
Er blijft ook nieuwe groei komen bij allerlei planten trouwens. Daarom zal een stekje ook wel beter overleven misschien.
Ik heb vorig weekend ook een chinees lantaarntje gestekt, ik heb hem lekker warm gezet (op de vensterbank boven de verwarming, hoewel die alleen maar 's avonds brand) en hij krijgt zo veel mogelijk daglicht. Dan moet het volgens mij wel goedkomen!
Shit, ik heb m’n marantha gestekt en blijkbaar is een stekje vannacht uit het glas gevallen en de wortels zijn nu helemaal droog:( Komt dit nog goed?
Mijn strelitzia was echt thriving maar nu heeft ie plots een paar weken bruine vlekken en slap blad. Als klap op de vuurpijl brak er vandaag een heel blad + stengel af
Vraag 1: heeft het zin die stengel in water te zetten als stekje? Zo zonde anders.
Vraag 2: enig idee wat er met mn baby is? Ik dacht eerst te veel of te weinig water (ik doe 1x in de week), maar misschien is het wel te weinig zon?
Ja je bent echt oma nu…