Het Plantentopic #2

Weer even in water zetten, en evt een zakje eromheen voor kweekkaseffect?

1 like

Ik heb die van mij verzopen :pleading_face: ik ben planten niet waard

Ahh ze zijn wel een beetje miepers als het om water gaat, merk ik ook!

Kijk mijn nieuwe aanwinst :pleading_face::heart:

16 likes

Gtst is er niets bij. Wat een cliffhanger

4 likes

:joy: zo droog.
Om de verhaallijn af te sluiten: Het stekje was dolblij dat het gevonden was. Met spoed is het weer in het glas water gestopt en aan het einde van de dag leek het alsof het nooit gevallen was en denkt ie nu nog zelden aan de traumatische gebeurtenis.

8 likes

Godzijdank :star_struck:

1 like

Echt he, het is een Phyllanthus mirabilis. Een vrij zeldzame caudex. Blaadjes gaan naar buiten en weer naar binnen! Hij moet nog even wennen dus bij mij zijn de blaadjes nog ingevouwen, maar hopelijk binnenkort zo:

10 likes

Mijn pannenkoekplant en croton laten weer van alles los. Ook mijn ficus is er klaar mee. Het gaat wel erg rap zo. :cry:

Ahh hoop dat ze het nog even volhouden. je hebt toch ook groeilampen dacht ik? Helpt dat niet?

Nog steeds niet besteld
 :new_moon_with_face:

Oh oh, kunnen ze nog meer naar het raam?

Nee, daar zit de verwarming. Dit weekend ga ik maar weer kijken naar groeilampen. :no_mouth:

1 like

Ik heb hulp nodig :sob: ik heb deze yucca al jaaaren, maar ben laatst verhuist en nu gaat het niet goed :frowning:

Ik zie geen beestjes of schimmel of rare dingen, dus dat is het niet. Een vriendin zei dat ik te veel water had gegeven, maar op internet lees ik te veel? Ik geef normaal gezien 1x pw water. Heb hem al een tijdje geen voeding gegeven, want dat is niet goed in de winter toch?

Het huis is wel ook véél lichter dan het vorige huis, dus kan dat het zijn?

Hopelijk heeft iemans hier een tip; het is mn alleroudste plant en heeft altijd alles en al mn slechte plantmomskills al doorstaan :tired_face:

Ff uit de pot trekken en ruiken. Alstie stinkt = rot = teveel water. Lijkt er wel een beetje op.

1 like

Jongens ik ben bezig met mn eerste plantenblogje te schrijven maar natuurlijk moet ik eerst 20 boeken uitpluizen, 300 artikelen lezen en 50 podcasts luisteren voor ik ook maar iets online durf te zetten :joy: STEL JE VOOR DAT IK HET FOUT ZEG

5 likes

1 blad van monstera variegata staat sinds een paar dagen opeens scheef/de hele andere kant op, alsof er iets in de stengel gebeurt
 Ben heel benieuwd, hopelijk wellicht een nieuw blad uit de stengel op komst?!

1 like

Ahh :green_heart:

Oeeh ik ben heel benieuwd, deel je m hier als hij online staat?

1 like

Ik had laatst een post gelezen op insta van ons Sereen dat zij regenwater opvangt voor haar planten en er koolzuur indoet (door haar S.oda Str.eam). En dat ze normaal water uit de kraan vaak dag laat staan zodat de fluoride en chloor verdampt? Nooit van gehoord en lijkt me een beetje sterk (vooral aangezien Nederlands water vrij weinig chloor bevat) maar dacht vraag het even aan de planten-experts.

1 like

Fluoride wordt al een hele tijd niet meer toegevoegd aan nederlands kraanwater, er kunnen wel nog sporen ervan in zitten. Maar dat is zo weinig dat ik niet denk dat dat kwaad ben bij een plant (sowieso al niet voor mensen). Heb even opgezocht hoe het zit met chloor: 80% van nederlands drinkwater is vrij van chloor. Bij de overige 20% wordt er een beetje chloor toegevoegd bij de zuivering van oppervlakte water. Maar dat schijnt echt maar heel miniem te zijn.

Ik geef zelf wel gewoon kraanwater aan mijn planten. 1 calathea geef ik liever demi water omdat die niet zo graag kalk heeft, dan krijgt ie wel echt bruine punten.

2 likes