Het Plantentopic #2

Ik kwam bij het tuincentrum een nieuwe ficussoort tegen. Vond hem wel leuk maar iets te groot en ze hadden alleen dit formaat.

afbeelding

Wel nog wat andere dingen meegenomen waaronder deze schattige burrito :smiling_face_with_three_hearts:

afbeelding

13 likes

Wat een grote!
Toen ik deze plant had gingen de bladeren soms ook hangen als hij water nodig had. Maar daarna stonden ze echt binnen 30 minuten weer omhoog.

Als de bladeren na het water geven nog hangen denk ik eerder dat hij misschien teveel water krijgt en de wortels rotten.

Ohh die Ficus is leuk! Wil en wat hogere plant die niet te breed wordt, dus wel ideaal deze dan!

1 like

Nice😍

Hahaha mijn zus stuurde zo’n Facebook bericht met deze foto, ding kost €1700 :rofl:

1 like

IMG_20210428_170558
Ik kreeg vandaag 2 nieuwe orchideeën binnen. :heart_eyes: Ben heel benieuwd wat voor bloem er uiteindelijk uit gaat komen.

11 likes

image

image

Nieuwe aanwinsten!

26 likes

Wow 1500 euro. Dan zou ik meteen iemand in dienst nemen om de plant dagelijks goed te verzorgen als ik toch zo veel geld had haha. Stel je voor dat je hem per ongeluk geen water geeft en hij doodgaat….

1 like

Ik heb mijn normale monkeymask al zo vaak dood laten gaan/moeten redden… Wat een dramatische plant vind ik dat :frowning: Wordt ook zo snel niet mooi meer

Terugkomend op mijn Black Velvet van laatst… Had inderdaad beginnende wortelrrot, heb hem verpot en de rottende wortel weggehaald. Hij lijkt het nu alleen nog slechter te doen, dus ik weet niet of ik hem nog kan redden of dat het einde oefening is.

1 like

Nou, nu je het zegt. Mijn money mask was spontaan heel erg gelukkig maar veel bladeren worden nu ineens geel. De afgelopen twee weken heb ik er al een aantal moeten wegplukken helaas.

1 like

Wauw, mag ik vragen waar je deze vandaan hebt :heart_eyes:?

Heeft iemand ervaring met plantenvoeding-staafjes? Ik ben aan het overwegen om deze te halen voor mijn groene binnenplantjes. Maar ik heb ook gelezen dat als je te veel voeding geeft de wortels kunnen verbranden. Wordt het met die staafjes goed genoeg gedoseerd? En gaan alle plantjes daar ook lekker op?

1 like

Bij mij werkten die voor geen meter :sweat_smile:

Plantella!

1 like

Hè shit, het is misschien ook een beetje te mooi om waar te zijn…

Ik heb op mijn werk toch maar een kentia Palm gekocht. Voor €35,- kon ik het niet laten. Ook meteen een voor m’n broer meegenomen
Dit is de mijne:
afbeelding

En deze staat nu bij mijn broer thuis:
afbeelding

21 likes

Omg is die kat groot :heart_eyes:

Heeft iemand ervaring met Vetblad tegen kleine vliegjes?

Niet met vetblad, maar wel met zonnedauw. Ik denk dat het vergelijkbaar is. Werkte bij mij perfect tegen vliegjes in de keuken. Ik vind dit soort planten alleen wel echt rot met water geven omdat je ze best snel vermoord. Vleesetende plantjes zijn ook best gevoelig voor kraanwater en worden er meestal niet heel blij van

2 likes

Zwanger of echt heel dik :joy:

1 like