Zag op een fb groep dat een filiaal van hun hem nu ook had, maar dan voor €100,- voor een plantje.
Wat is er niet leuk aan een Calladium?
Ik kwam op Elle (haha goede bron) een artikel tegen over badkamerplanten.
Mijn bonsaiboompje heeft lang in de badkamer gestaan en deed het heel goed daar, maar nu ga ik mijn bromelia daar plaatsen, zien hoe die het doet :).
Maranta’s houden ervan om in de badkamer te staan! Goed voor de luchtvochtigheid
Mijn pannenkoek (mok for scale) is helemaal lijp gegaan de laatste weken. Eén kant is helemaal plat en kaal omdat ie daar tegen het gordijn aan stond de hele winter dus nu is het zaak hem om te draaien.
Ik heb helaas geen enkel raam in mijn badkamer, maar als je er wel licht hebt is het echt een super goede plek om planten te zetten. Vrijwel alle kamerplanten houden van die hoge luchtvochtigheid.
In huis zijn ze moeilijk te houden. Ze hebben best specifieke verzorging nodig. Ze willen een hele hoge luchtvochtigheid. Verder willen ze lichtvochtig en nooit droog staan. Staan ze even te droog: gaan ze dood. Staan ze te nat: gaan de knollen meteen rotten en gaan ze ook dood.
Ik merkte dat ze ook liever licht van bovenaf willen hebben. De stengels zijn best slap en als ze opzij gaan groeien dan knakken ze snel dus je moet ze heel vaak draaien. Tenzij je thuis een dakraam hebt, zit je daar dus snel mee.
Verder hebben ze een rustperiode nodig (de knollen) en ook daar moet je goed opletten dat het op tijd gebeurt en dat die periode niet te kort is.
Het zijn echt wel mooie planten hoor, maar beter voor buiten. Persoonlijk vind ik de voldoening die het oplevert niet in verhouding staan tot de hoeveelheid werk die je eraan hebt. Je moet echt graag willen
Mother Pancake has arrived on earth
Wat jammer dat je er zo’n lastige plant aan had. Toevallig heb ik er 2 staan en ik moet zeggen dat ik ze niet als lastig ervaar en dat ze als een gek groeien. En ik heb echt geen bijzonder gunstige plantomstandigheden in huis. Misschien gaat f nog fout of misschien heb je pech gehad.
Bij mij groeiden ze in het begin ook gewoon goed. Ik kreeg pas later de problemen. Toen ze groter waren en richting de herfst, toen het kouder werd. En uiteindelijk met timen wanneer de knollen eruit te halen.
Planten zijn ook wel heel persoonlijk hoor. Misschien lukt het bij jou wel weer goed. Vind ze leuk staan zo met die potjes.
Vind het wel mooie planten. Ik had er eentje met een groene rand en roze in het midden en kleine witte stipjes in het roze. En een groene met witte vlekken. Als ik ooit een tuin heb, zou ik ze best daarin willen hebben. Denk dat ze leuk heen en weer bewegen in de wind
Second Chances? Of een woordspeling daarop?
Ik vind overigens dat je mooie planten aanbiedt. Zijn ze zo exclusief dat je daar een shop mee kunt beginnen? En heb je ze allemaal zelf gestekt?
Twigs & sprigs
Oh grappig, dat laatste wist ik niet. Hoe zou het komen dat we in Nederland wel aan deze planten kunnen komen?
Oh oke! Van bloemen wist ik het wel, ja. Van planten niet per se. In mijn hoofd kwamen juist veel planten uit het buitenland.
Edit: In de supermarkt noemen ze buitenbeentjes “wonky” dus bijvoorbeeld “wonky fruit”. Misschien kan je dat gebruiken als term? “Wonky cactus” hehehe
Mijn tweede kneusjesbox is net zo’n succes als de eerste!! Kwam eergisteren al ipv de voorspelde 7 mei. Zo chill! Nu alleen nog meer potten zien te vinden haha help
Mijn philodendron scandens is zo mooi en groeit echt als kool, terwijl hij door de post flink gehavend was. Hij heeft een week in een loods gestaan bij temperaturen rond het vriespunt.
Dit is waarom ik van philodendron hou haha. Planten die niet zichtbaar groeien vind ik maar saai (I’m looking at you, dracaena).
Ik ben jaloers want die van mij is op 8 mei voorspeld en ik heb nog niks gehoord en ik wil hem ook eerder!!
Die had ik ook vd ikea, was mijn eerste plant ooit. Als ik er zin in had gaf ik hem water en anders niet. Ik wist niks van planten maar er gebeurde ook niets mee. Werd niet doder of levendiger. Ik heb hem weggedaan toen ik ging verhuizen, daar schaam ik me nu wel voor. Beetje plantshaming.
Ja deze plant heb ik ook al 3 jaar, en hij ziet er nog steeds uit zoals aan het begin. Er valt af en toe een blad uit en dat groeit dan terug, maar verder? Lijkt wel plastic.
Alleen nu heeft hij wat droge puntjes dus ik ga hem wel gedemineraliseerd water geven denk ik. Misschien omdat ik zo naar over hem ben.
dum-dums?