Woeiiiii alles weer even goed verzorgd 
Dus hierbij even een (klein) deel van de huiskamerplanten.
Superleuk!!! Ik wou dat ik een trap had om hangplantjes zo op te hangen. Vind dat echt heel mooi staan 
Mooie kast ook, heb je die zelf geverfd?
Ja niks, ik wilde het alleen even kwijt. Ik kreeg laatst een plant per post gestuurd en kreeg het toen al een beetje benauwd omdat het geen liefde op het eerste gezicht was zeg maar. Inmiddels vind ik de plant wel mooi maar het lijkt me toch wel lastig om een (vaak dure) plant cadeau te krijgen terwijl je 'm eigenlijk niet mooi vindt. 
Nee dat is ook zo, maar misschien had Marsepein het al met haar moeder over deze plant gehad ofzo. Ik ben ook niet goed met planten krijgen hoor, daarom zou ik never een kneusjesbox bestellen. Ik haal alleen een plant in huis als ik meteen die connectie voel. Maar dat geldt natuurlijk lang niet voor iedereen!
Geen idee of dit iemand boeit, maar ik heb vandaag foto’s gemaakt van het verpotten van m’n Philo Gloriosum 
-
arme schat had allang aangegeven een nieuwe pot te willen, kijk die wortels dan
-
een Gloriosum groeit in de breedte, ipv in de hoogte zoals bijvoorbeeld een monstera, en dat is ook wel te zien aan de plant. Er is bijna geen ruimte meer, maar ondanks dat twee nieuwe bladeren in aantocht!
-
voor wie het boeiend vindt: ze staat nu in een hele luchtige mix. Helaas heb ik niet meer alles in huis, dus het gaat nu iets zwaarder worden. Hopelijk vindt ze dat oke.
-
gezonde wortels! jeej!
-
en klaar

einde!
Mijn calathea heeft nogal veel stelen en maakt veel nieuw blad aan. Maar nu is een handvol stelen omgevallen (?). Grote en jonge bladeren. Ze hangen praktisch horizontaal. Wat kan ik het beste doen? Stokje erbij?
Even een random vraag. Ik heb mijn arm verbrand aan mijn oven en heb geen zalf in huis, maar wel een aloë vera. Kan ik gewoon een stukje afsnijden of sterft die stengel dan af en kan ik beter de hele stengel gebruiken?
Vond een open trap nooit zo mooi, maar nu wil ik ik er ook een om plantjes aan te hangen. Ook door de foto’s van @safkina
Ik heb gisteren mijn open kast weer moeten reorganiseren, want nieuwe plant, nu heb ik echt genoeg.
Voorlopig.
bij mij is het een trap naar de vide waar mijn bed staat! dus niet echt een trap naar de volgende verdieping
Dit had ik een paar dagen terug op. Direct water gegeven en met een paar uur stonden ze weer recht. Kan het daaraan liggen?
Dit ga ik vanaf nu ook doen, want ik zit door de kneusjesbox ook met planten die ik helemaal niks vind. Maar ik zie ze juist als oefenplanten voordat ik bakken met geld uitgeef aan planten die ik niet in leven kan houden 
Oh een vide vind ik wel heel leuk! Ga ik onthouden voor als ik ooit een grotemensenhuis krijg.
Ik dacht even huh hoezo hangt er een hondenriem in die badkamer ERROR.
Ja t liefste hang ik de hele trap vol maar dat is niet zo praktisch 
Bedankt! Ja, kast zelf geverfd en in de was gezet.
Hm, het zou kunnen. Hij had zondag gehad, en heb net wat extra gegeven na het rondje van vandaag. Hopelijk is dat het! Dankjewel!
Mijn kapotte kneusje van even geleden heb ik in stukken in potjes gedaan en bij het onderste deel gebeurt nu dit! 
Mijn graslelie heeft echt binnen 2 dagen allemaal bruine punten gekregen. Zou dat komen omdat de plant te donker staat? Hij staat op een kast behoorlijk ver van het raam af. Er Maar Dacht dat graslelie niet veel licht nodig had. Hij kwam wel verzopen aan bij mij thuis uit de kneusjesbox en heb de grond iets laten uitdrogen.
Heb je de grote stengel dan in stukken gebroken (geknipt?
) en die in verschillende potjes gedaan?
ik ben echt nieuw in de planten wereld, maar wat slim! Mijne is ook stuk, dan kan ik dit ook doen. Haal je dan later de onderkant er weer af zodat daar weer wortels aankomen?
Kom ik ineens dit tegen:
Eenmaal gestyled in een mooie pot is de plant toch wel mooi om te zien, vind ik. @Kauai
Oja leuk! Daar staan die stengels ook wat wijder uit elkaar. Ik snap wel dat je niet met alle planten blij bent, hoor;p Dit is ook geen plant die op m’n eigen lijstje stond, maar toevallig was dit het enige hoekje waar nog wat paste en zo’n smalle lange plant past daar perfect! Vind het ook mooi dat de bladeren veel donkerder dan die van m’n andere planten. Die witte pot staat er heel mooi bij!