Het Plantentopic #2

Dit had ik een paar dagen terug op. Direct water gegeven en met een paar uur stonden ze weer recht. Kan het daaraan liggen?

Dit ga ik vanaf nu ook doen, want ik zit door de kneusjesbox ook met planten die ik helemaal niks vind. Maar ik zie ze juist als oefenplanten voordat ik bakken met geld uitgeef aan planten die ik niet in leven kan houden :sweat_smile:

1 like

Oh een vide vind ik wel heel leuk! Ga ik onthouden voor als ik ooit een grotemensenhuis krijg.

1 like

Ik dacht even huh hoezo hangt er een hondenriem in die badkamer ERROR.

2 likes

Ja t liefste hang ik de hele trap vol maar dat is niet zo praktisch :sweat_smile:
Bedankt! Ja, kast zelf geverfd en in de was gezet.

Hm, het zou kunnen. Hij had zondag gehad, en heb net wat extra gegeven na het rondje van vandaag. Hopelijk is dat het! Dankjewel!

1 like

Mijn kapotte kneusje van even geleden heb ik in stukken in potjes gedaan en bij het onderste deel gebeurt nu dit! :smiley:

8 likes

Mijn graslelie heeft echt binnen 2 dagen allemaal bruine punten gekregen. Zou dat komen omdat de plant te donker staat? Hij staat op een kast behoorlijk ver van het raam af. Er Maar Dacht dat graslelie niet veel licht nodig had. Hij kwam wel verzopen aan bij mij thuis uit de kneusjesbox en heb de grond iets laten uitdrogen.

Heb je de grote stengel dan in stukken gebroken (geknipt? :woman_shrugging:t3:) en die in verschillende potjes gedaan? :exploding_head: ik ben echt nieuw in de planten wereld, maar wat slim! Mijne is ook stuk, dan kan ik dit ook doen. Haal je dan later de onderkant er weer af zodat daar weer wortels aankomen?

Kom ik ineens dit tegen:

Eenmaal gestyled in een mooie pot is de plant toch wel mooi om te zien, vind ik. @Kauai

1 like

Oja leuk! Daar staan die stengels ook wat wijder uit elkaar. Ik snap wel dat je niet met alle planten blij bent, hoor;p Dit is ook geen plant die op m’n eigen lijstje stond, maar toevallig was dit het enige hoekje waar nog wat paste en zo’n smalle lange plant past daar perfect! Vind het ook mooi dat de bladeren veel donkerder dan die van m’n andere planten. Die witte pot staat er heel mooi bij!

2 likes

De kronkels in de stam maken het ook wel ‘quirky’. :heart_eyes:

1 like

Leuke insta trouwens! Ik zie heel veel moois :no_mouth:

1 like

Nou eigenlijk heb ik alle losse stukken op aarde gelegd. Sommige wat platter, deze zoveel mogelijk ‘rechtop’, het was de onderkant van de plant. Heb nu 4 potjes. Dit is de enige waar echt iets gebeurt. De rest lijkt amper te veranderen. Dus weet niet of daar ooit iets tevoorschijn gaat komen.

Zo was hij:

1 like

Het begin is er :smile:

15 likes

Kweker! Je vindt m wel eens online in zo’n flash sale

1 like

Eindelijk komt er een nieuw blad. De tweede in volgens mij bijna één jaar.

12 likes

Ze staan weer rechtop!!! Ben helemaal blij. Dus toch water tekort. Hangende blaadjes betekent dorst dacht ik (en zag ik niet zo erg). Horizontaal hangen dus ook :smile:. Thanks nog een keertje!

1 like

dit is dan ook een monstera minima, niet dezelfde als die van keekie

1 like

Dinsdag kwam mijn plantenbox binnen van de op.fleurist, een kennis van me. Beetje hetzelfde idee als de kneusjes, maar ze heeft wat grotere planten en dat vind ik wel fijn.
Kreeg een monstera, zamioculcas, maranta :heart_eyes:, graslelie en een string of hearts (volgens mij). Heel blij mee!

En weer lekker geoorloofd in aarde kunnen wroeten, heerlijk.

17 likes