Was ik maak inkoper. De mijne is denk ik 30 cm excl pot en heb er 80 euro voor betaald in het tuincentrum gisteren.
Je kan makkelijk een zaakje beginnen zo.
Was ik maak inkoper. De mijne is denk ik 30 cm excl pot en heb er 80 euro voor betaald in het tuincentrum gisteren.
Je kan makkelijk een zaakje beginnen zo.
Je kan m nog even in wat beter doorlaatbare grond zetten. Misschien blijft de aarde te nat? Het moet vochtig zijn maar niet echt helemaal vol met water.
Zijn dit eigenlijk 2 bananenplanten? Of is dit normaal? Beetje gekke omschreven, maar wist niet hoe ik het anders moest noemen.
3 zelfs haha!
Haha! Kan ik ze dan het beste apart verpotten?
Ah ik snap het. Voor de volgende keer die afstervende stengel afknippen tot een punt net boven een oog waar het nog groen is. Dan heb je betere kans dat hij vanaf daar weer gaat uitlopen.
Kan, hoeft niet per se. Ik zag toevallig een paar dagen geleden dat mama botanica een video gepost had over het stekken / loshalen van babybananenplantjes.
Jaaaaa heel erg graag!
Het is helemaal goedgegaan! Slechts 1 plant die is omgevallen (in de doos).
Ik heb eergisteren een plant gekocht maar hij is hele tijd aan 't ‘huilen’. Zo vervelend, steeds als ik weer terugkom liggen er druppels op tafel. Wat doen jullie hieraan? Heb dit nog nooit eerder meegemaakt terwijl ik die plant al wel eens heb gehad.
peptalk en chocola geven
Minder water geven! Maar volgens mij is het niet erg, ze doen dat gewoon omdat ze niet al het water kunnen gebruiken.
zie ook: https://www.mamabotanica.nl/blog/een-huilende-plant
Zo leuk dat dit topic de laatste tijd zo hard gaat!
Ik heb gisteren mijn zzplant eindelijk een stukje gescheurd. Hij stond erg krap in z’n pot en heb er nu wat stengels vanaf gescheurd en daar een nieuwe babyplant van gemaakt! Die knollen leken net op aardappelen haha. Ik zag tijdens het scheuren ook meerdere nieuwe scheuten, hoop dat die na deze truc alsnog op gaan komen!
Gister uit de pot gehaald en het zag er niet zo uit!
Tip: deze grote bananenplant bij de Appie gescoord voor 8 euro. Dit was trouwens de kleinste die ze hadden .
Wat een leuke potten heb jij zeg! Die plant is ook heel mooi en een leuke kat. Perfect plaatje haha.
Haha dankje! Alleen jammer van de vieze vloer
Ik had die zonnebloemen vorige week geplant (er zaten 5 zaadjes in) en na een dag of 5/6 stonden er al stengels van 15 cm in de pot je ziet ze bijna voor je ogen groeien
Haha je kat kijkt zo lekker chagrijnig! Dat plantenhouder op de achtergrond is echt gaaf trouwens.