Het Plantentopic #2

Oh die pot is heel tof! Waar is die van?

Edit: waar die bananenplant dus instaat

2 likes

Ikea! kanelstang heet deze

1 like

Mijn Monstera en epipremnum hebben bruine plekjes/gaten in hun bladeren. Komt dit door te veel of te weinig water? :thinking:

Te veel zon kan wel! Mijn Monstera heeft elke dag 2-3 uur volle zon en de epipremnum iets meer. Misschien is dat te veel. De epipremnum kan ik sowieso verplaatsen. Ik heb de bladeren nog niet nat gesproeid, maar het kan best verbrand zijn oid. Thanks :blush:

1 like

Zorg vast voor materiaal om ze op te binden ofzo want die dingen worden echt mega groot

1 like

Ik zag al een poosje wat gekke plekjes op de bladeren van één van mijn schefflera’s, maar toen ik vandaag eens goed ging kijken bleek het trips te zijn en bleek mijn andere schefflera het ook te hebben :pensive:

Gelukkig heb ik het nog niet op mijn andere planten kunnen ontdekken, ook niet op de planten die er normaal gesproken heel dicht naast staan.

Voor degene met humidifiers gebruiken jullie echt alleen distilled water zoals word aanbevolen?

Ik gebruik gewoon kraanwater.
Ik dacht trouwens dat onze luchtvochtigheid vreselijk zou zijn maar volgens mijn hygrometer valt dat alleszins mee, dus hij staat ook niet constant aan.
Welk percentage luchtvochtigheid houden jullie aan?

En ik wil naar de ah om die bananenplant te kopen, wat een gigantische beauty.
En @Rozabella wat een leuke bamboepottenhouder, heel tof! Waar is die van?

1 like

Dat prijzenlijstje dat lula postte is wel van een enkele plant he. Aanname wel. Die plant van de foto van @Miep42 heeft minstens 4 planten, dus als inkoop 150 per plant is, is 500 euro voor 4 planten eigenlijk nog cheap.

Edit: oh dat lijstje is weg nu?

1 like

What’s happening? :grin: Ken dit niet. Groeien de wortels naar boven?? Zou best kunnen want hij zit in een soepkom en heb nog geen andere pot gekocht :joy: of is het schimmel? Het lijkt een paddenstoel

1 like

Heb de mijne vanochtend binnengekregen en hij kan tot 60%. Volgens mij omdat uit hun onderzoek is gebleken dat de lucht vochtigheid tussen de 40 en 60 ideaal zou zijn.

Heb even het plaatje erbij gezocht wat zij gebruiken.

Heb hem nu op 60 gezet want beter voor de plantjes denk ik.

@QueenOfEngland in die van mij kan leidingwater worden gebruikt en dat heb ik er nu ook gewoon inzitten.

1 like

ja volgens mij waren het er 3 (waarvan minstens 1 met alleen groene bladeren trouwens)

1 like

kan hier niet tegen, nu wil ik het weten. Kan je niet ff terug miep?

Ja echt een goede deal wel. Ze hadden overigens ook meer planten zoals een Monstera. De plantenhouder is vintage.

1 like

Ik heb er één van philips en daar zeggen ze ook bij ‘koud kraanwater’. Gaat 1,5 liter water doorheen per dag dus zou ook wat zijn als ik er per se gedestilleerd water in zou doen haha.

Hij haalt bij ons trouwens zelden de 50%, hij schommelt vaak tussen de 30 en 40 procent luchtvochtigheid (staat de hele dag aan)

1 like

ik ben gdvrdmm een half uur gereden naar dat nep nederlandse tuincentrum. ze hadden er oranje polo’s aan met een nederlandse vlag en klompen er op gestikt, dat kan ik niet nog een keer aan.

3 likes

Wij hebben dezelfde toch?

De mijne schommelt nu tussen de 57 en 60%, maar heb hem dan ook op 60 ingesteld. Heb wel alle ramen/deuren dicht staan. Misschien dat jouw kamer te groot is dat hij niet hoger kan?

Ja dezelfde inderdaad! Ja ik weet het niet zo goed, we hebben wel vaak het raam even open staan dus zou kunnen dat het daardoor nooit hoger wordt. Gaat er bij jou per dag ook één volledige tank doorheen?

In het begin heeft ie echt een week lang 3 liter per dag de lucht in geblazen en de luchtvochtigheid bleef maar laag, we hadden echt zoiets van: volgens mij zuigen de muren en de houten balken het gewoon op haha

Maakt deze geluid? Die van m’n ouders (ander merk) heeft een heel hoge piep. Zij horen hem niet, maar ik word er echt gek van :sweat_smile: inmiddels zetten m’n ouders hem uit als ik op bezoek kom.

Ik heb hem vanochtend binnengekregen, bij ons was de luchtvochtigheid ongeveer 40 toen ik hem aanzette. Staat nu een halve dag aan en de tank is nu over de helft, dus verwacht ook minimaal een tank per dag.

Misschien eens contact met ze opnemen? Heb altijd het idee dat zij wel een goede klantenservice hebben.

@Moet hij maakt wel geluid, maar meer een blaas geluid omdat er een ventilator inzit die de lucht verspreid. Ik hoor hem wel, maar niet irritant. Er zit wel een nachtstand op en dan hoor je hem niet. Maar dan is de verspreiding van de lucht ook wel minder denk ik.

1 like