Close enough 
@PizzaFunghi volgens mij nu online niet meteen ergens te koop, zoek ook al een tijdje! Je kan misschien geluk hebben in een tuincentrum, ik heb uiteindelijk een stekje van iemand kunnen overkopen 
Close enough 
@PizzaFunghi volgens mij nu online niet meteen ergens te koop, zoek ook al een tijdje! Je kan misschien geluk hebben in een tuincentrum, ik heb uiteindelijk een stekje van iemand kunnen overkopen 
Dat was ik! Op zich wel een goed idee maar ik woon hier in een piepklein dorp dus er komen niet zoveel mensen voorbij. Ik heb de grootste van de 4 nu op een andere plek gezet, ik zag dat zijn bladeren wat verbrand waren door de zon.
Meerdere planten ja? Dat zijn echt zeer nette prijzen dan. Ik heb er al eentje, maar zou met een niet al te grote marge niet nog eentje kunnen weerstaan… 
hahaha ah gut deze is zo grappig! Hoe oud is deze?
Mijn stephania is ook echt al 3 meter lang ofzo? en alleen de laatste 1,5 meter zitten allemaal blaadjes. Ze waren eerst mini maar sinds 2 weken zijn ze veeel groter. Dus niet opgeven
Zal er eens een foto/filmpje van maken.
Ik heb ook een dioscorea, maar die is spontaan in winterslaap in de zomer. @Lula is die van jou op de foto? die is al echt groot! Zo’n cute schildpaddenknolletje.
Heb een foto van vorig jaar gevonden van ze samen!
De bladeren van m’n strelitzia nicolai zijn sinds 2/3 dagen helemaal niet meer ‘juicy’ en flink wat scheuren en krullen. Ik heb hem pas een week en toch best wat water gegeven.
Ohja, is dat standaard slaapperiode? Goed om te weten
Oehh ze komen in je shop?
Ik heb dat ook als ik teveel water geef!
Dan hangen alle blaadjes vol druppels die op tafel vallen.
Dus ietsje minder water?
Weet niet of je dat bedoelt, maar het druppelen (guttatie) is niet schadelijk hoor. Voor veel alocasias is het vrij standaard bijvoorbeeld.
Oja zou kunnen. Mijn aglaonema doet het ook dagelijks.
Wie heeft tips om mijn papyrus (parapluplant) te redden???
Hij begint bruin te worden, is normaal ook altijd met maar weinig blaadjes per keer, nu sneller en er lijken ook geen nieuwe scheuten te zijn
Ik moest zo hard lachen om deze plant in combinatie met die naam! Wat een cutie.
Heeft iemand tips voor winkels waar je grote potten kunt kopen die niet zestig euro kosten? Minimaal 30 cm hoogte en diameter
Niet per se een winkel maar wel een merk: elho. Verkopen ze ook op bol trouwens. Zijn mooie, minimalistische potten die geen fortuin kosten.
Elho staat volgens mij ook bij tuincentra. In elk geval Intratuin @Banananana
Hornbach vond ik qua prijzen soms ook meevallen.
Ik slaag voor potten eigenlijk het beste bij de kringloop, maar dat is geluk hebben natuurlijk.
Jaa ik heb ook gewoon een mishmash van kringloop en elho. Kan geen fortuinen uitgeven aan potten, planten zelf zijn soms al duur genoeg 
Welke pot is het? Ik vind geen gele van 9 euro met zo’n diameter. Ik ga iig morgen op expeditie naar de Hornbach
Ik kan voor 37,50 deze stek overnemen, is dat overpriced of wel een goede deal? Is geworteld en krijgt nieuw blad
Ik vind de grote potten van IKEA best netjes qua prijs.
Ik zou het doen, vooral nu met de zomer gaat ie nog flink groeien
Ik zou het doen!
Hoe zorgen jullie er trouwens voor dat jullie planten geen beestjes krijgen/ziek worden?
Sinds corona ben ik een beetje los gegaan met planten kopen (en weg doen) en heb toen rouw varen muggen gekregen. Maar ondanks een behandeling met aaltjes, zijn ze er nog steeds, niet mega veel, maar sla er elke dag toch wel een stuk of 10 dood.
Heb gisteren waarschijnlijk de plant gevonden waar ze nog in zaten en die staat nu buiten en heb nog een keer aaltjes besteld. En ceylon kaneel (wie weet werkt het).
Zie het niet zitten om elke maand aaltjes te moeten kopen en als ik jullie over trips hoor praten krijg ik het al warm.
Dus hoe hou je planten gezond?