Elho is idd fijn en ik heb ook een aantal ‘Toledo’ potten van Action in 30 cm
Hè shit, net de musa van de appie gekocht ( na lang zoeken want die bij mij in de buurt had hem niet), zie ik dat hij ofwel onderweg ofwel in de winkel al een scheur in het blad had. Terug gaan is niet echt een optie want er stonden nog maar 2 en het is niet echt in de buurts… Maar ( zie foto), is dit een probleem?!
De plant gaat echt niet dood van een scheur in het blad. Hooguit zal het blad afsterven maar heb al vaak genoeg planten gehad die gewoon vrolijk verder gaan met een scheur of zelfs met een knak erin
@Kauai ok dit gebeurt nu met zo’n knobbeltje op m’n afgestorven plant. Dat kleine puntje links. Is dat goed? De andere is inmiddels helemaal dood, die heb ik weggedaan. Maar aan dit knobbeltje zit dus ook nog dit blad:
Moet ik dat er aan laten zitten, of afknippen oid? Ik ben echt een slechte plantenmoeder :’)…
Of moet ik dat blad eraf halen en die bol opnieuw in de aarde zetten?
Ik zou dat blad er af halen, het is toch al dood. En dat witte puntje is een wortel dus dat is een goed teken. Ik heb verder geen ervaring met deze plant op water laten wortelen, je kan er voor kiezen om hem nog even op water te laten en als de wortel wat langer is hem in de aarde zetten.
Ja das een goed teken! Lekker laten staan tot de wortels langer zijn. Blad eraan laten zitten, valt er zelf af als de tijd rijp is. En hopen op een nieuw blad! Ik heb het idee dat ik rechts aan de stengel een nieuw blad zie komen 
Wajo, lijkt idd een nieuw blad? Maar echt nog in zwaar foetaal stadium, hopelijk overleeft ie. Ok dan laat ik hem nog even in he t water staan. Als de wortel langer wordt kan ik ‘m dan weer in de aarde zetten?
Superfijn hoeveel mensen hier zoveel kennis hebben en altijd willen helpen 
Ik was vanmiddag ook even bij het tuincentrum geweest en daar hadden ze nog verschillende van deze! Deze grootte was €80,- en als je een grote kocht zou je €250 af mogen rekenen
Ja het is echt belachelijk hoeveel ze er voor vragen. En ook bij zetten dat je er maar 1 per klant mag kopen…
Wat bizaaaaaar duur
Yes met wat meer wortels kan ie naar de aarde. Ben benieuwd of het lukt zeg!
@Dommel jeetje wat insane. Nu vind ik het plantenwinkeltje hier nog veel liever, omdat ze 2x per jaar ze hebben voor 35 euro.
ben blij dat ik de meeste variegated planten echt lelijk vind haha
bespaart me toch aardig wat geld
Oeehhh deze pot is nice
Over variegated gesproken. Iemand al een Variegata van de philodendron scandens tegengekomen? Ik heb nu dus de philodendron scandens, scandens brasil, scandens neon en micans. Dus die variegata zou ook wel leuk zijn.
Edit: hij schijnt ‘cream splash’ te heten, is een variegata de van brasil.
Stille meelezer, maar heb speciaal hiervoor er account aangemaakt haha
Ze hebben echt heel veel water nodig! Ik gaf die van mij om de dag water, maar hij kreeg alsnog bruine puntjes. Toen heb ik hem een jaar geleden uit de aarde gehaald, de wortels gewassen, en hem in een grote vaas water gestoken, in sindsdien doet hij het perfect!
Iemand een idee wat deze puntjes op mn epipremnum aureum zijn?
Staat niet in de zon maar krijgt wel zonlicht en de aarde voelt licht vochtig. Sproei de blaadjes ong 1 x per week.
wortels coming up!

Allemaal prachtige planten!