Het Plantentopic #2

Ja das een goed teken! Lekker laten staan tot de wortels langer zijn. Blad eraan laten zitten, valt er zelf af als de tijd rijp is. En hopen op een nieuw blad! Ik heb het idee dat ik rechts aan de stengel een nieuw blad zie komen :slight_smile:

4 likes

Wajo, lijkt idd een nieuw blad? Maar echt nog in zwaar foetaal stadium, hopelijk overleeft ie. Ok dan laat ik hem nog even in he t water staan. Als de wortel langer wordt kan ik ‘m dan weer in de aarde zetten?

Superfijn hoeveel mensen hier zoveel kennis hebben en altijd willen helpen :pleading_face:

2 likes

Heb hem gekocht :heart_eyes:

27 likes

Ik was vanmiddag ook even bij het tuincentrum geweest en daar hadden ze nog verschillende van deze! Deze grootte was €80,- en als je een grote kocht zou je €250 af mogen rekenen

11 likes

Zo gelukkig met m’n kneusjesbox :smiling_face_with_three_hearts: Allemaal prachtige planten!

12 likes

Oh en zelf deze nog gekocht! Plus 2 leuke potjes

8 likes

Ja het is echt belachelijk hoeveel ze er voor vragen. En ook bij zetten dat je er maar 1 per klant mag kopen…

3 likes

Wat bizaaaaaar duur

Yes met wat meer wortels kan ie naar de aarde. Ben benieuwd of het lukt zeg!

@Dommel jeetje wat insane. Nu vind ik het plantenwinkeltje hier nog veel liever, omdat ze 2x per jaar ze hebben voor 35 euro.

1 like

ben blij dat ik de meeste variegated planten echt lelijk vind haha

bespaart me toch aardig wat geld

6 likes

Oeehhh deze pot is nice

1 like

Over variegated gesproken. Iemand al een Variegata van de philodendron scandens tegengekomen? Ik heb nu dus de philodendron scandens, scandens brasil, scandens neon en micans. Dus die variegata zou ook wel leuk zijn.

Edit: hij schijnt ‘cream splash’ te heten, is een variegata de van brasil.

Stille meelezer, maar heb speciaal hiervoor er account aangemaakt haha

Ze hebben echt heel veel water nodig! Ik gaf die van mij om de dag water, maar hij kreeg alsnog bruine puntjes. Toen heb ik hem een jaar geleden uit de aarde gehaald, de wortels gewassen, en hem in een grote vaas water gestoken, in sindsdien doet hij het perfect!

3 likes

Iemand een idee wat deze puntjes op mn epipremnum aureum zijn?
Staat niet in de zon maar krijgt wel zonlicht en de aarde voelt licht vochtig. Sproei de blaadjes ong 1 x per week.

1 like

wortels coming up!

1 like

Ooh haha das fijn om te horen! Ik ben nog een beetje een planten noob, dus ik was een beetje bang omdat de plekjes zo donker zijn

1 like

Ooo ik verwacht hem ook bijna. Er zitten echt een aantal tussen die van jou die ik op mijn wish list heb! Duimen!

1 like

Die van mij doet ook moeilijk en kan niet ontdekken wat het is.

Hoe oud hij precies is, weet ik niet maar ik heb hem zelf ruim een half jaar. Dank voor de tip. Ik hou hoop op blad :laugh:
Jouwe zijn heel leuk ook. En de grootte van je stephania aardappel is goals.
Welk plantenwinkeltje het je het over trouwens. Altijd op zoek naar nieuwe adresjes

Echt :open_mouth: Zowel ikzelf als mijn knolletje wisten dit niet. Knolletje maakt gewoon nieuwe blaadjes. Maar misschien is hij wat te laat. Te laat komen zit in de familie.

Hahahhaha ja die naam past ook echt bij hem. Daarom ook besloten dat het een hij is :biggrin:

2 likes

Stek in 010!

“Te laat komen zit in de familie” :joy:

2 likes