Het Plantentopic #2

Over ficussen gesproken, ik heb een Ficus(je) staan maar ik weet niet zeker welke het is

Het nervenpatroon lijkt heel erg op die van de Lyrata, maar de blaadjes zijn perfect recht en niet zo gewelvd/golvend/geribbeld zoals je ook op de foto hierboven foto ziet. Hij lijkt ook wel een beetje op sommige Ficus Elastica die ik zie.

Weet iemand het?

Foto

2 likes

Het is een ficus Audrey

1 like

Oh wat mooi!!

1 like

Ik had ergens gelezen dat het helpt om lucifers op zijn kop in de grond steken helpt.
Dat heb ik dus nu gedaan en mijn opa ook. En beide vinden we wel dat het werkt. Ze zijn niet weg maar wel een stuk minder.

En anders kun je nog kaneel proberen al hielp dat bij mij nooit zo heel goed.

1 like

Haha dit is echt het dierenequivalent van op de bakstenen schutting een dot cement met stukken glas erin :rofl:

2 likes

Mijn Variegata maakt nu ook het ene na het andere blad. Ik vind het zo leuk!! Elke keer weer de vraag hoeveel ’ gaten’ ie heeft, hoeveel wit, hoe groot het blad wordt. Ik heb hem van de winter gekocht als stek en ik heb nu al 4 nieuwe bladeren!

Trotse plantenmoeder hier.

9 likes

Ik heb die van Ecostyle gebruikt en dat werkte erg goed, maar ik betwijfel of het merk zoveel uitmaakt

Aaltjes van ecostyle zijn top. Vliegjes zijn ook weg gebleven bij mij.

1 like

Ik kom ook nog even pochen met m’n nieuwe blad :sunglasses:

15 likes

@Maestoso

Het mother of thousands stekje dat ik vorig jaar van jou heb gekregen is inmiddels een best grote plant en heeft zelf al heel veel nieuwe babyplantjes aangemaakt. De randen van alle nieuwe bladeren zitten helemaal vol met stekjes :heart_eyes:

Eerst had ik wat bordjes met potgrond staan waar ik de stekjes die los hadden gelaten op neerlegde, maar er waren er ook een paar op de potgrond van andere planten gevallen. Toen kwam ik erachter dat ze daar echt veel harder groeien, waarschijnlijk omdat de aarde dan wat langer vochtig blijft. Dus nu heb ik ze allemaal verplaatst en hebben alle planten die daar de ruimte voor hebben een aantal kleine mother of thousands plantjes in de pot erbij!

14 likes

zo lief! Mijn stekjes waren helemaal geplet door de stoute postbode en hebben het helaas niet gered, echt jammer.
————
Weer eens een polletje.
Heb jij een monstera variegata? (Deliciosa of thai constellation)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo nee, staat deze op je wishlist?

• Ja
  • Nee, ik vind ze niet zo mooi
  • Nee, te duur
  • Nee, andere reden

0 stemmers

Zo ja, wat vind je van deze plant?

• Me baby me alles
  • Heel leuk, maar niet mijn favo
  • Kreng was stervensduur dus ik moet er wel van houden
  • Stom ding, ik wil er vanaf

0 stemmers

Ahw, zo jammer!

Ik wil er wel een paar naar je opsturen hoor, ik heb er inmiddels super veel!

Mijn Zebrina hangt helemaal slapjes en de bladeren zijn geel en dof. Kan ik hier nog wat mee of iets anders doen? Ik heb het idee dat hij niet meer te redden valt.

1 like

Plant en interieur heeft betaalbare stekjes voor degene die nog op zoek zijn.

1 like

Ik heb de mijne in de vensterbank op het oosten gezet en twee weken later twee nieuwe stengels!

Dit is mijn eerste poging tot stekjes maken, ben benieuwd of het wat gaat worden :sweat_smile:

12 likes

Groei, mijn schatjes, groei!!!

6 likes

Mn croton heeft een soort nieuwe plant gemaakt, of is het onkruid? Kan er nergens wat over vinden, iemand een idee hoe dit kan?! Het heeft ook bloemetjes en stuifmeel en wat stipjes op de bladeren

Dat is onkruid, waarschijnlijk gewoon toevallig binnengewaaid.

1 like

Kut beesten zijn het. Heb nu al 2 keer aaltjes besteld en de laatste 2 weken geleden ingezet, maar gisteren in mijn Monkey mask toch weer beestjes gevonden :pensive:

Word er helemaal hopeloos van terwijl het niet eens een erge plaag was.