Het Plantentopic #2

Jaa ik heb ook kaneel voor de planten gekocht (speciale van de natuurwinkel) beetje als preventie want het is best een duur grapje als je elke keer die aaltjes moet doen.

Ben elke keer aan het strooien maar weet ook niet hoe vaak en hoeveel erop moet. Doe maar iets, heb jij of iemand anders hier iets van een richtlijn voor?

Gelukkig zijn wij bezig met een verbouwing dus ligt er een hele grote zak met zand buiten. Heb nu maar een hoop op de plant gegooid in de hoop dat de vliegjes hier niet doorheen kunnen. Als het weer mooi weer is maar verpotten in nieuwe grond.

Bij sommige planten wel, andere niet. Ligt een beetje aan de aarde die ik heb gebruikt. Oude plantjes zitten in gewoon potgrond en mijn meest nieuwe in een mix met potgrond, perliet en orchideeën schors.

Zou dat al schelen als ik alles om zou potten?

Stuk of 15 planten denk ik. Valt wel mee. Dan ga ik dat binnenkort dan maar eens doen. Thanks.

Aaah mijn monstera maakt z’n eerste ‘gatenblad’! Ik ga morgen op vakantie dus hoop dat ‘ie voor die tijd nog ontkrult!

Verder nog tips als je voor een week de plantenzorg over moet dragen? Ben bang dat mijn moeder alles gaat verzuipen als ik op vakantie ben :unamused:

8 likes

Tegen je moeder zeggen dat ze niet te veel water moet geven

2 likes

Voor een week? Ik zou ze dan gewoon verzorgen voor je weggaat en weer als je terug bent. Kan prima

2 likes

Ben vooral bang dat als ik zo’n stervensdure plant koop mijn katten hem omgooien of erin gaan klimmen. Dan ga ik echt janken. Vind hem wel heel tof maar ook niet de mooiste die ik ooit heb gezien dus prima zo.

1 like

Ik heb mijn graslelie net verpot, hij is sinds een maand weer ontzettend hard aan het groeien en er kwamen allemaal wortels uit het gat in de onderkant naar buiten gepiept.

Die stok met dat witte ding eraan fungeert als ondersteuning voor een geknakt blad. Als je een geknakt blad voor een week of twee ondersteunt herstelt het zichzelf, echt heel fascinerend!

En ik zag dat er aan de andere kant ook een blad geknakt was (dat gebeurt snel tijdens het verpotten), dus daar heb ik ook even een soort spalkje voor gemaakt met een satéprikker en een papiertje:

@I_like_all_dit

Voor een weekje zou ik niemand voor mijn planten laten zorgen. Vorig jaar heb ik midden in de zomer mijn planten drie weken alleen gelaten en dat is ook goed gegaan. Daar had ik wel wat maatregelen voor getroffen hoor (alle planten die redelijk wat water nodig hebben had ik bijvoorbeeld op een niet al te lichte plek op een kluitje gezet met een heleboel bakjes water ertussen), maar je planten met dit weer een weekje thuis achterlaten lijkt me geen enkel probleem!

10 likes

Ik wil trouwens ook nog even mijn nieuwe liefde showen.

Ga hem volgende week verpotten, want ze hebben hem een rare vorm gegeven, dus ga ik de stekjes herschikken.

19 likes

Precies zo’n spalk had ik ook laatst gemaakt voor mijn olifantsoor. Hij is mooi genezen!

M’n calathea musaica is aan het bloeien!

6 likes

Grr ik krijg alleen maar bloemen ipv bladeren aan m’n polly.

Mijn begonia tamaya’s doen het geweldig op mijn kamer. Groeien gigantisch goed en snel en lijken het echt naar hun zin te hebben. Heb nu voor een tweede keer een begonia maculata, maar die gaat alweer dood. Krijgt precies dezelfde verzorging als de tamaya’s… Wat een kreng.

1 like

Mijn caladium word echt huuuge. Alleen er komen veel kleine bladeren ook waar eerst grote uitgekomen zijn komen kleintjes, is dit bij andere ook? Of doe ik anders iets verkeerd, meer zon :sunny:?
Geeft iemand anders deze voeding en wat voor voeding geef je dan? :smiley:
Eerste jaar met deze, ben blij dat hij het zo goed doet alleen hij word wel wat overbevolkt heb ik het idee :sweat_smile:

8 likes

Brr ik zag plots dat de blaadjes van één van mijn hangplanten helemaal opgeknabbeld waren, zat er gewoon een dikke wants in de bloempot :fearful:

Ik had tijd geleden een alocasia gekregen(van mijn moeder via de postcode loterij) maar die ging gelijk dood. Dus ik was te lui en druk om hem weg te gooien en nu zie ik did.
Rise like a phoenix!!!

20 likes

Ik heb vandaag een philodendron white measure gekocht. Ik vind de kleuren zo mooi :smiling_face_with_three_hearts:

34 likes

:smiling_face_with_three_hearts:
De palm is nieuw, de graslelie en de epipremnum komen uit de kneusjesbox en gaan echt super goed. Nog even een pot scoren voor de palm

12 likes

Dit heb ik ook met mijn caladiums! De lichtere doet het wel beter bij mij dan de donkere. Hij is echt enorm gegroeid en krijgt zo veel bladeren. Ben er echt blij mee! Ik geef af en toe wat huiskamer plantenvoeding

3 likes

Ik ga morgen naar global garden ben benieuwd wat ik als reviews lees is het daar enorm.

5 likes