Dit is mijn favoriete pot!!! Hij heet Luukš
Nee haha de jouwe staan veilig.
Heb mijn mooiste planten ook wat verder uit elkaar staan nu. Mijn vensterbank staat wel iets voller en denk eraan om ook maar een paar planten weg te doen die ik niet geweldig vind. Of misschien verplaatsen naar boven, waar ik nog 0 planten heb.
Plantenasiel?
Misschien naar een lokaal plantenasiel?
Ik heb hier nog een paar planten uit de kneusjesbox die ik mwa vind, maar het wel super goed doen.
Dankje!! Ik denk dat ik straks gelijk even ga kijken!
Bij mijn yucca zijn de wortels dood en ik ben er ook niet bepaald rouwig om.
Ik ben mijn jucca āvergetenā, en nu is ie niet meer. Wat jammer nouā¦
Ik heb net een van mijn pannenkoekplanten een stukje getrimd. Hij stak met zijn stam ver uit boven de grond dus ik heb hem vrij bruut ergens in zijn stam doorgeknipt. Ik ben benieuwd of hij dit aankan. Ik acht het zeer waarschijnlijk dat hij nu de onderste bladeren gaat laten hangen en verliezen. Dan ben ik precies niks opgeschoten.
Vroeger had de Vrij Nederland een jaarlijkse editie met lezersbijdragen rond een bepaald thema. Dat thema was een keer ādat vind ik nou lelijkā. En wat me daar nou altijd van bijgebleven is: de sterke negatieve emotie die de yukka opriep.
Misschien was die toen net hot ofzo, dat je 'm ook te vaak zag⦠maar in mijn hoofd staat de yukka dus gearchiveerd onder Onooglijke planten. Ik kÔn er geeneens meer een mening over vormen.
Cotyledon orbiculata?
Ik dacht ook aan een kalanchoƫ
Ben net bij Global Garden geweest! Een monstera variegata, philodendron birkin en een scindapsus gehaald

Heeeel mooi!
Ik heb een stek gevonden van de Monstera voor 45 incl. verzenden, maar ik ben zo bang dat hij het dan niet gaat doen haha. Hier in het noorden kan ik ook zo goed als nergens ƩƩn vinden.
@Nescio ik heb net mijn kneusjesbox uitgepakt. Daar zat deze ook bij en er stond een naam op, Lula heeft gelijk!
Er zat er trouwens ƩƩn in zonder naam. Weet iemand wat dit is?
Een hypoestes
Toen ik nog een kind was kreeg mijn moeder ooit een Yucca van een stomme buurvrouw. Die plant is ooit op magische wijze verdwenen, terwijl mijn moeder echt bepaalde planten gewoon al 30 jaar heeft haha (dus ze is niet bepaald een killer wat dat betreft). Ik vermoed dat ze er ook niet zo blij mee was.
Ik had voor de tweede keer op een paar maanden tijd rouwvliegjes . Heb dit keer van een groot deel de aarde vervangen en wortels schoongespoeld, de planten zonder nieuwe aarde in een andere ruimte gezet en ze krijgen dadelijk ook allemaal nog aaltjes. Hoop zo dat ik er dan vanaf ben, want ik vind ze vooral echt super irritant
Heel mooi hoeveel was de monstera?
Hij was 69,99!