Het Plantentopic #2

Ik heb een lekker nerdy plantenmomentje vandaag, donderdag heb ik een afspraak met een meisje dat plant swap parties organiseert en ik ben alvast stekjes voor haar aan het uitzoeken. De stekjes van de zielige maranta waar ik laatst foto’s van postte zijn als een gek wortels gaan groeien, hoop dat ze die nog niet heeft.

Een vriendin van me zit al een tijdje op een stekje van m’n gigantische philodendron pendatum te azen en ik ontdekte net dat het stekje van 2 maanden geleden eindelijk iets begint te doen! Wat een vreugde allemaal weer.

3 likes

Hahaha zo herkenbaar, als ik een order hoor binnenkomen moet ik tegenwoordig zuchten. Echt ondankbaar natuurlijk, maar ik heb het even zo druk nu. En de langere verzendtijd waar ik niks aan kan doen kost me ook minstens een uur per dag aan messages ugggghh.

Oh mooi, ben je nu personal plant shopper? Dan heb ik ook nog wel een lijstje.

Over klanten die graag wat extra service willen gesproken:

Ik had een tijdje geleden een custom order van een jonge gast uit Amerika. Hij ging een plant kopen bij The Sill en die moest in een hanger met precies de juiste lengte en afmetingen. Helemaal prima, maar hij wilde dat ik met hem mee zou kijken welke pot van The Sill bij z’n interieur zou passen en vanuit daar wilde hij eigenlijk ook advies voor de rest van z’n inrichting.
Eigenlijk heel wholesome natuurlijk dus ik ging er in mee en ben 2 avonden met hem bezig geweest om z’n kamer in te richten haha!
Nu is de hanger eindelijk aangekomen en blijkt dat die plant met pot bizar zwaar is, dus vroeg hij aan mij (want ik ben blijkbaar z’n orakel) of hij die zware plant wel aan het plafond kon hangen met het haakje dat hij heeft. Foto’s sturen van haakje en alles, daar stond duidelijk op dat het genoeg draagkracht had voor die plant maar wel alleen voor in drywall. Ja ik heb hem de plant dus laten wegen.
Of ik misschien wist of zijn plafond drywall is…ik zei “klinkt het hol als je er op klopt?”
Kreeg ik als antwoord “ja het maakt geluid als ik er op klop.”

Daarna heb ik niks meer gehoord dus ik denk dat de plant uiteindelijk op z’n hoofd is gevallen.
Zo’n bizar gesprek, het is jammer dat ik geen screenshots mag posten want het was zo droog. Ik heb gehuild van het lachen.

33 likes

Zo lang :neutral_face:? Ik heb gister een stek hiervan op water gezet

Ik had de moed bijna opgegeven hoor! Hij staat op water, misschien gaat het beter op aarde?

Voor diegene met een caladium. Wat doen jullie met de bloemen die erin komen? Eruit knippen of laten zitten?

1 like

Was vandaag in de Intratuin. Ze hadden allemaal prachtige planten: monstera variegata, alocasia dragonscale, anterium claverium, en nog veel meer. Ik heb mezelf echt moeten inhouden dat ik met ook op naderende zomervakantie niet dure nieuwe planten moet kopen, want iemand anders kan ik die verzorging echt niet aandoen.

3 likes

Weet iemand de naam van deze plant?

Rood & Bloem geweest?

1 like

Yess haha

1 like

Dat zei ik ook 3 weken geleden na mijn monstera variegata. Is hem niet geworden, nog niet eens bijna.

1 like

Ik heb nu al spijt dat ik niet de hele winkel heb leeggekocht. Ging eigenlijk voor een nieuwe pot voor mijn monstera, maar helaas was er geen goeie die ik mooi vond.

2 likes

Weet iemand welke plant dit is? En hoe ik deze het beste kan verzorgen? Hij hangt vaak zo slapjes en laatst heb ik hem een keer wat extra water gegeven en toen had hij de volgende dag echt een opleving maar nu lijkt hij weer een beetje somber.

2 likes

Dieffenbachia

De mijne zet ik soms in de badkamer omdat ze zo van vochtige lucht houden. Maar de jouwe ziet er anders prima uit toch? Gewoon goed vochtig houden maar niet echt nat nat vanwege wortelrot.

1 like

Ja een dieffenbachia inderdaad. Ik verzorg hem zelf door de grond licht vochtig te houden en steeds kleine beetjes water te geven in plaats van in een keer een plens. Hij staat bij mij niet in de directe zon maar wel licht. Hij doet het erg goed, allemaal nieuwe bladeren en fier omhoog.

1 like

Thanks!
Ja de onderste bladeren hangen een beetje slap en zien er soms zo “verrimpeld” uit ofzo.

Ik denk lepismium houlletianum
————
Heeft iemand ervaring met blad stekken van een monstera? Wil mijn variegata doen, maar ik twijfel of dat lukt zonder “node”. Dus echt puur de stengel + blad.

1 like

Ja dat lukt wel, maar wil alleen het blad dus ben benieuwd of dat wel eens lukt

@Lula Ik mag eigenlijk geen nieuwe planten meer, maaaaaar komt de Ceropegia Woodii Variegata weer binnen?

Deze hoya is niet mega gelukkig bij mij, heb ook eigenlijk geen goede plek voor deze plant. Nu wil ik hem wel verkopen maar geen idee wat een beetje oké prijs is. Weet eigenlijk ook niet meer goed wat ik er zelf voor heb betaald want kocht hem samen met een andere mega hoya obovata. Wat denken jullie wat redelijk is?

Nee kan niet, zegt YouTube. Wat @Morganfreeman zegt, je hebt een node nodig.