Het Plantentopic #2

Haha nou jongens, ik vraag toch of het iemand wel is gelukt. Ik heb natuurlijk al gegoogled en alles.

1 like

Het is mij nooit gelukt, maar het kan inderdaad wel. Kan je alleen ook geen tips geven helaas. In mijn vaste plantenwinkeltje hadden de eigenaar en een andere klant het samen geprobeerd. Het blad van de een had wel wortels gekregen, die van de ander niet. Vanwege corona ben ik daar al een tijd niet geweest, maar volgende keer dat ik er ben zal ik het wel eens vragen

1 like

Ja toch wel? Vet :slight_smile: ben heel benieuwd naar de tips, superlief dat je het wilt vragen

Geen probleem! Het gaat wel even duren voor ik daar weer ben hoor. Ze zitten niet in mijn eigen stad.
Mijn eigen experimenten zonder node zijn allemaal mislukt dus vond het ook tof te horen dat het toch wel echt zou moeten kunnen

1 like

Geeft niks. Welk plantenwinkeltje is dat?

Ah jammer :broken_heart:

1 like

Ik stuur je even een pb

1 like

Vriend net: onee! Die plant gaat dood, er komen gaten in! Zitten er misschien beesten op ofzo?? :scream:
Ik: eeh, dat is een Monstera, er komen nu gaten in, dat hoort zo :joy:

19 likes

Vandaag een regenton gekocht, alles voor de plantjes.

14 likes

Ik wil ook een regenton, maar dan wel een mooie en niet zo eentje van plastic, alleen dan ben je best veel kwijt :slightly_frowning_face:

Ja vind een plastic ton ook niet mooi. Deze is gemaakt van een oud whiskey vat. Hij was niet goedkoop, maar volgens mij viel het nog redelijk mee voor zoiets, (125 voor deze maat en een iets smallere was 110?)

2 likes

Wij hadden geen idee dat die houten regentonnen zou duur zijn. Wij hadden er eentje in de achtertuin zonder kraantje, maar we waren te lui om hem leeg te emmeren (zat vol wormpjes en beestjes brrrrr) en toen heeft mijn vriend een gat ingeslagen om hem leeg te laten lopen haha. :see_no_evil: Van week is hij gratis opgehaald als tuindecoratie. Ik werd overspoeld met reacties op FB haha.

Ja ik schrok ook toen mijn vriend de prijzen noemde maar ik wilde perse een houten omdat mijn opa en oma vroeger ook zoiets hadden. En moet zeggen hij staat ook super mooi bij ons in de tuin (met een beetje fantasie want er moet nog veel gebeuren zoals op de foto te zien).

Wil ik ook weten! Ik heb ze tot nu toe laten zitten

1 like

Vandaag deze dieffenbachia summer style van mn vriend gekregen. Hij had ‘m uitgezocht toen ie gras ging halen, zo cute haha, hij geeft niks om planten.
Vind de nerf in het blad echt mooi

20 likes

Mijn buren wilden hun enorme plastic regenton weggooien en ik heb gevraagd of ik hem uit de container mocht halen. Nu heb ik een regenton :grimacing:

Edit: gratis zijn ze niet zo lelijk.

23 likes

Als iemand me gratis een plastic regenton zou geven, zou ik ook geen nee zeggen

1 like

@Lula jij gaat vandaag op plantjesjacht toch? Doe je ook aan verzoekjes? (zo ja, alocasia frydek :smiling_face_with_three_hearts:) Vind het altijd superleuk om foto’s te zien dat je op pad bent.

Oeh, superleuk! Het lijkt me heel leuk een bestelling bij je te doen! Ja volgens mij is het nu ook een beetje dat ze er minder zijn deze periode. Wat staat er nog meer op je lijstje? (dan weet ik hoeveel geld ik moet alloceren :joy:)

Snap ik, lijkt me echt bizar veel gedoe. Ik heb een keer plantjes opgehaald bij kek jekkie en zij vertelden wat ze allemaal moesten doen… nouu echt een klus niet normaal. Zowel qua administratie als dat die planten maanden in de kas moeten bijkomen. Ik schaamde me bijna dat ik ze dit aandeed door planten bij ze te kopen :sweat_smile:

Dankje! Voorlopig alleen de frydek en cissus discolor! oh en ook wel saxifraga stolonifera… oke ik houd al op

1 like