Ik heb deze pas één keer gebruikt (ik ga de betreffende planten dit weekend nog maar weer een keer inspuiten), maar het is zeer effectief, sindsdien heb ik geen trips (één trips, twee tripsen?) meer zien lopen.
Zijn ze heel klein en wit? Ik heb op twee nieuwe planten een paar kleine witte beestjes gezien Het waren er echt maar 5 of 6, maar ik ben zo bang dat het trips zijn. Ik heb die planten apart gezet en de bladeren ingespoten met een mengsel van water/eco afwasmiddel. Heb ze daarna niet meer gezien, maar ik houd het voorlopig nog wel in de gaten
Woon je in de buurt van den haag? De saxifraga stolonifera heb ik pas nog hier gezien namelijk
Nee! maar lief
Ik heb een luchtvochtigheidsmeter gekocht en heb nu 55% luchtvochtigheid in huis, het is buiten nu wel extreem klam dus ben benieuwd hoe dit is op een normale dag.
Wat voor plant hangt er links?
@lula waar kan ik beelden van jou op plantjesjacht volgen? Ik ontdekte door dit topic dat er planteninsta’s bestaan en dat is zo heerlijk rustgevend om te volgen naast al het activisme
Plantjesjacht? Wat ga je doen?
Beschuit met muisjes
ik volg je nu ook
Vandaag een augurkenplantje gekregen, verlaat verjaardagskado. Het lijkt me wel een lastig plantje. Iemand ervaringen of tips?
Ik heb er al 2 dood laten gaan, dus voor mij geen augurkenplantjes meer.
Volgens mij hebben ze echt heeeeel weinig water nodig
Van wat ik lees directe zon en eens per twee weken eventjes in een bakje water zetten om m water te geven. Sommige mensen noemen m makkelijk, maar ik ken ook alleen mensen die m dood laten gaan.
Heeft iemand een pachira boompje? Deze heb ik nieuw gekocht. Ook heb ik dit boompje al een jaar of 5, maar ik durf nooit te verpotten… ik denk dat nu wel de juiste periode is. Weet iemand de exacte naam misschien hiervan?
Vandaag een calathea orbifolia, een monkey mask en een epipremnum marble queen meegenomen uit het tuincentrum
Als iemand nog tips heeft voor de calathea, graag (heb mijn eerste vermoord, was wel een andere soort)
Oeh oeh tricolor is heel cute. En die sedum!! En Stephania
Ben je altijd al zo vroeg op pad?
Edit: oohh wacht ik las het verkeerd dat je dacht dat dat een pachira was!
Ik heb een pachira en m’n moeder ook een heel grote en wat bij ons werkt is: weinig water!
Rest van m’n verhaal: En hoe dan ook denk ik dat ie na 5 jaar wel een nieuw potje wil! Ik weet wel van grote ficussen dat ze liever iets krapper staan dan met heel veel grond (Ik denk dus dat het een ficus is maar weet het niet zeker)
Ik was gister bij een grotere bouwmarkt waar ik ook een keer een hele grote monstera variegata (rip die is verzopen toen iemand op t planten pastte toen ik 2 maanden weg was) heb gekocht, en vroeg of ze die ooit weer krijgen, en hij zei ja in augustus krijgen we een hele hoop die worden nu gekweekt speciaal voor ons dus ik ga nu vanaf volgende maand als een hyena bellen en tot die tijd proberen me niet te laten verleiden door 1-blad stekjes op mp voor 40 euro
dit was dus de plant die ik ooit voot 45€ kocht ik huil nog steeds