@Lula ahh stephania hopelijk heb je daar genoeg van mee genomen! Die wil ik
Dankjewel voor je reactie! Ik denk inderdaad dat mijn boompje een ficus is, ziet er gewoon anders uit dan wat ik bij afbeeldingen zie als ik google maarja. Ja deze moet echt verpot worden binnenkort. Ga me even heel goed inlezen.
heeft iemand ervaring met avocadoplantjes groeien op water? Ik heb eentje van al zo’n 20cm hoog die nog op water staat en vind het best mooi staan, maar kan me voorstellen dat ie op gegeven moment potgrond wil. Ik heb alleen al zoveel avocadoplantjes nu haha en ze hebben zoveel ruimte nodig met die wortels. Iemand tips om het toch op water te laten lukken?
Iemand veel ervaring met mimosa’s? Heb er een gekocht omdat ik ze geinig vind maar kan online eigenlijk alleen lezen dat ze veel water nodig hebben.
Monstera variegata anyone? Stekken hebben 5 bladeren en zijn €65.
(Edit: dit is dus niet bij mij en niet mijn prijs maar die van de kweker waar ik ben)
Edit2: locatie verwijderd. Ik ben hier over ongeveer twee maanden weer en kan dan evt weer wat meenemen. Ik begin geen handeltje trouwens haha. Ben hier gewoon voor mezelf en de prijs blijft gelijk aan die van de kweker
Meer geld dan ik normaal uitgeef aan een plant maar verkoop wel twee stekjes om het te compenseren haha.
WOW!
Ik heb er zelf geen, mijn zusje wel en die vond het een drama. Het is echt een plantje dat overal moeilijk over doet.
Oeh, daar heb ik wel interesse in . Waar in het land woon je? Of ben je eventueel ook bereid om te versturen? Op eigen risico en kosten uiteraard.
Als je rond half augustus gaat heb ik wel interesse. Ik ga misschien nog een paar weken weg, dus wil hem dan niet gelijk alleen laten. Is deze kweker ook openbaar voor iedereen?
Damn dat ziet er goed uit. Ik wil ook zo graag een variegata maar geen auto hebben (of rijbewijs) is een hinder. Anders was ik wel naar andere tuincentra geweest. Ik zou graag eentje van je overkopen als je meeneemt
Ik heb stekjes van mijn hoya gemaakt en ik ben echt benieuwd of het gaat pakken. Ik hoop de plant voller te kunnen krijgen
In Berlijn
Groen.rijk ‘t Haa.ntje. Is wel een iets duurder tuincentrum en klein qua oppervlak als je het vergelijkt met een intra.tuin maar ze hebben vaak wel wat bijzondere planten. Nu hadden ze ook philodendron subhastatum, scindapsus treubii, Epipremnum pinnatum etc. Echt wel de moeite waard als je niet al te ver weg woont.
leuk! ik weet niet of ik het fijn of jammer vind dat de ‘zeldzame’ planten steeds minder zeldzaam worden, maar er komen vast weer nieuwe soorten voor in de plaats.
M’n pannekoekplantje maakt altijd super veel stekjes en die haal ik er altijd af, maar net haalde ik ‘m uit de pot en toen zag ik helemaal onderaan deze dingen eruit piepen. Weet iemand of dit een stekje is of iets anders?
Dit is het begin van een bloem :D!
Ik heb via Facebook stekjes gekocht en ik dacht dat ze al wortels hadden, maar dat hebben ze dus niet. Heb ze nu ineen glaasje water op het aanrecht gezet, maar kun je dat wortelproces versnellen ofzo?