Het Plantentopic #2

Ik heb hier een speciale spray voor, maar verder hoor ik wel eens dat als de plek waar wortels moeten komen donker staan het ook sneller groeit.

1 like

Stekjes wortelen vaak sneller als ze niet te veel licht krijgen, dus je kunt het glaasje het best op een redelijk donkere plek neerzetten.

Van wat voor een plant zijn de stekjes eigenlijk?

Edit: Oh haha sorry @QueenOfEngland typte dit ook al

Ja ik heb er een! Echt een zeur, maar wel mooi. Tot nu toe is ie er bij mij steeds bovenop gekomen als ie verdroogd was (paar keer een week van huis), en ook al “bloemetjes” gehad. Vind m heel leuk, maar dus wel veel water idd!

1 like

Great plant minds think alike

1 like

Ik ga gewoon elke dag maar z’n schaaltje vullen met water, ben benieuwd of ik hem levend hou… is wel volgens mij een beetje de zeurpiet van de huisplanten.

1 like

Van een string of turtles! Dan zet ik m op een donkere plek en ga afwachten

1 like

Oh ik doe echt niet elke dag hoor! Eerder twee keer per week? Anders verzuip je m misschien, zie ik m ook nog wel voor aan :joy:

1 like

Kijk wat mijn cactus opeens doet :joy:

44 likes

Is that a flower or are you happy to see me?

29 likes

No shame in your cactus game

1 like

Deze groeit sinds een week opeens keihard, iemand enig idee hoe dat kan? Tot vorige week zaten er 12 blaadjes aan, helemaal.plat en dat was het en nu opeens dit :astonished:

6 likes

Fittonias zijn kleine bitches, had er drie naast elkaar en in precies dezelfde omstandigheden. 1 heeft opslag zelfmoord gepleegd een andere schiet in de hoogte en de ander doet geen ene fuck. Dus het zijn drama Queens

4 likes

Ja ik heb dit ook met deze planten! Waren kneusjes en zijn ook uit een bijna-dood herrezen

1 like

hortus!!!

16 likes

Die van mij ging opeens ook als een speer! Heb 'm maar nog een keer overgepot in een grotere, wat lagere pot en daar gaat ie heel goed op. Ik water hem van onderen en ik vind het zo cool altijd hoe snel ie het opslurpt. (Is trouwens geen Fittionia maar een Hypoestes Phyllostachya volgens mij?)

1 like

deze beauty is binnenkort bij mij (dank @Merrow voor de tip!)

18 likes

Oooo zo mooi :inlove: Blij dat ik kon helpen :laugh:

1 like

Mijn strelitzia kan zijn blad niet goed uitrollen :pensive: wat kan ik het best doen? Afsnijden, laten uitrollen?
Hij heeft een half jaar opgerold gezeten en nu op 1 nacht is hij gescheurd.

Hmmm ik zou kijken of je kan helpen het blad los te maken, normaal zeg ik niet doen maar je kan er nu niet nog meer aan verpesten. Dan moet je daarna zelf besluiten of je kan leven met een gescheurd blad, voor de plant maakt het niet uit. Ik geef meestal wat meer water als een plant een blad gaat uitrollen, dan help je een beetje mee.

1 like

Ik vrees dat het een verloren zaak is :pensive: Als ik er aan kom scheurt hij alleen maar. Het blad voelt ook was uitgedroogd. Hij is nog 2 andere aan het uitrollen en die voelen veel voller aan. Dus zeker een goede tip van het extra water geven! Bedankt!

1 like