Het kamerplantentopic #3

Continuing the discussion from Het Plantentopic #2 (Deel 1) - #5300 door Tubing.

Previous discussions:

Jeej en weer een nieuw topic! :herb:

@Tubing als bladeren eenmaal geel zijn, worden ze niet meer groen. De plant neemt nog wat voedingsstoffen uit het blad, dus ik knip ze meestal pas af als ze echt helemaal geel zijn of als ze extreem lelijk zijn.

Ik meng trouwens (mijn eigen) wormenthee met water als voeding en daar doen ze het heel goed op. Het hoeft dus niks bijzonders te zijn!

1 like

Wormenthee… dit klinkt zo intens vies. Moet me nog even inlezen denk ik :confused:

4 likes

Ik vind het wel meevallen. Wat bruine randjes?

2 likes

Wow bestaat er oprecht toogoodtogo voor planten? Staan die dan in de normale tgtg app? Wat fantastisch haha

4 likes

@Foxy Ja hier ben ik ook benieuwd naar, haha.

1 like

Erg blij met mijn ““lifehack”” (volgens mij wist iedereen dit behalve ik). Het werkt erg makkelijk en de wortels groeien zo snel van de pannekoekenplantjes

Heb dus gewoon huishoudfolie over n potje gespannen, weet niet of dat eigenlijk zichtbaar is.

En deze krijgt ineens bloemetjes, groeide heeeel sloom uit 1 blaadje, gaf na maanden pas worteltjes en ineens ging t best snel. Erg benieuwd hoe ze eruit gaan zien.

4 likes

Wat is de hack dan precies? Ipv normaal in water zetten?

1 like

Ik kan zo meerdere stekjes in een glaasje/potje doen, het hangt in het water. Hiervoor probeerde ik steeds de grotere blaadjes aan de randen te balanceren en lukte voor geen meter

1 like

Ah zo, inderdaad. Hoef je niet meer 85 glaasjes te hebben. Goeie, ga ik onthouden :grin:

Om meerdere stekjes in een glaasje te doen kun je ook klei gebruiken :slight_smile: Dan maak je een soort kweekschoteltje dat je erop kunt leggen.

Mijn Calathea Rufibarba is (gechargeerd, maar zo voelt het wel) van de een op de andere dag zeer dramatisch. Bladeren die omkrullen, geel/bruin worden. Hij staat niet te droog of te nat, maar er lijkt een soort luis onderop sommige bladeren te zitten. Iemand een idee?

1 like

Spint.

Thanks!

Kill ittttt

3 likes

Plantlief staat in quarantaine en is helemaal behandeld - dus als het goed is heb ik dat gedaan :joy:

Gelukkig ook goed nieuws, m’n Monstera maakt weer een nieuw blad (met veel wit :heart_eyes:), dus die gaat lekker!

4 likes

Ik hoop dat die suckers weg zijn :crossed_fingers: op de een of andere manier zijn calatheas zo gevoelig voor spint. Heb je je anderen (zoals die op de foto) ook goed gecheckt?

2 likes

Ja, alles is gecheckt! Heb de buur-Calathea wel preventief behandeld (dat is toch al een enorme dramaqueen zoals op de foto te zien is :joy:), maar de rest lijkt safe.

3 likes

Misschien is dit een domme vraag, maar zijn er omstandigheden waardoor je sneller beestjes krijgt? Als je bijvoorbeeld veel het raam open hebt of wanneer de plant in de loop staat? Ik heb namelijk nog nooit beestjes gehad (even afkloppen) dus vroeg me af of er factoren zijn die dat kunnen voorkomen of veroorzaken.

1 like

Met nieuwe planten haal je ze bijvoorbeeld eerder naar binnen, maar ook als de plant niet gezond is.

2 likes