Het Plantentopic

Volgens mij horen ze mat en hangerig eigenlijk!

Die van mij ziet er ook zo uit. Beetje sippe bladeren zeg maar. Maar ik geloof dat dat bij de plant hoort. Ik sproei m en geef m voeding. En hij heeft al mega veel nieuwe bladeren gekregen dus denk wel dat ie blij is.

Dit is de mijne die gaat als een trein. Bruine randen is van voor het dagelijks sproeien. Maar blaadjes zijn ook mat

4 likes

Eh. Nou ja, dan ligt het dus niet aan mij.
Hij groeit inderdaad wel prima, veel nieuwe scheuten! En er groeien inmiddels 2 nieuwe stengels door een gat in 1 van de bladeren heen, komisch gezicht.

1 like

Die is lekker wild! Gaaf.

1 like

Heb je al gekeken of er nog mini kweekpotjes om de wortels zitten?

Hoe sproeien jullie je planten? Buiten begrijp ik nog maar hoe doe je dat binnen?

Thanks voor je reactie en de tips (@Kauai ook!), zo grappig dat je over de plant praat alsof hij een persoon is :joy: Ik ga hem nog maar even zo laten denk ik dan, misschien in de toekomst een keertje splitsen.

1 like

Grote handdoek op de grond, plantjes er op en sproeien maar! Ik maak natijd rondom even droog en laat ze dan een uurtje op de handdoek staan, dan zijn ze wel weer droog.

1 like

Vanavond deze mooie plant en pot gescoord bij de praxis. Kwam natuurlijk voor heel iets anders :face_with_hand_over_mouth:

23 likes

Ik heb bij Action een sproeispuit gekocht (minder dan 1 euro) en daarmee spuit ik mijn planten naar een nieuwe dimensie. Ik laat ze altijd staan waar ze staan want met die sproeier wordt het nooit een waterfestijn.

4 likes

Dit lijkt me een (kleine) dracaena

1 like

De door-de-luizen-opgevroten monstera variegata die ik uit pure noodzaak maar deels gestekt heb maakt nieuwe takken hoera!

(Hierna ga ik ‘m voor 300 euro verkopen op marktplaats muaha) (nee geintje)

Vind het trouwens wel bijzonder om te zien dat zelfs zo’n half afgestorven blad dus alsnog wel wat leven in zich heeft

12 likes

Ja precies, ik heb laatst met moeite calatheabladeren weggedaan. Ik zou de plant van mijn zus redden maar ik vind de calathea echt een stomme plant, dus ik kon het niet opbrengen. De bladeren werden ontzettend dor en toen heb ik het opgegeven.

En is dat dan beter dan gewoon water geven met een gieter?

afbeelding
Is dat net zoiets als dit? Want ik heb deze en daarmee is de hele kamer nat haha.

Sproei je dan alleen van bovenaf of ook tussen de bladeren en de onderkant? Ik doe altijd maar iets, maar heb niet het idee dat ze erop vooruitgaan want mijn musa bijv heeft nog steeds bruine randen die groter worden.

Aglaonema dacht ik!

Ik gebruik er zo een van de flying tiger

1 like

Voor het sproeien heb ik gewoon een spray flesje bij de haar afdeling gekocht (was kleiner dat die bij de planten afdeling)
Maar eigenlijk wik ik heel graag deze:

4 likes

Deze sproeier heeft zo’n draaiknop waarmee je ook ‘zacht’ kan sproeien. Een beetje zoals een douchekop een harde straal kan hebben maar ook het water kan uitwaaieren.

Verder ben ik een fanatieke sproeier en ik sproei ook planten die daar niet om gevraagd hebben dus misschien ben ik niet de beste persoon om verder sproeiadvies (lol) aan te vragen. Maar als ik ervoor ga dan doe ik het goed en dan doe ik dus samen met mijn planten een kort waterballet. Soms alleen de bovenkant van de bladeren, bij sommige planten ook een beetje ertussen of eronder (mijn dracaena heeft bv drie stammen in verschillende hoogtes en dan wil ik wel alle bladeren bereiken, dus dat vergt wat lenigheid)

2 likes