Waar heb jij hem staan, hoe verzorg je hem? Die van mij groeit alleen maar kleine bladeren, denk dat hij mischien meer zon nodig heeft maar weet het niet zeker.
Mijn grote plant staat ongeveer een meter van een raam op het noordoosten. Ik geef hem veel water, maar dat is deels ook omdat hij in een terracotta pot sta en het water dus snel verdampt. Ik geef hem nu geen voeding omdat de potgrond nog relatief nieuw is. Hij staat in potgrond die al redelijk luchtig is, maar waar ik zelf ook nog wat perliet doorheen heb gemengd.
Maar eigenlijk doe ik er niet zo veel bijzonders aan qua verzorging. Ook in de winter bleef deze plant bij mij namelijk vrolijk doorgroeien, terwijl hij toen echt niet heel veel zonlicht kreeg.
Ik zag vandaag dat er bij mijn koffieplantje schimmel in de aarde zit. Hij ziet er verder wel oké uit, maar niet helemaal zo fier als eerst. Kan ik er nog iets tegen doen (ompotten?) of is het verloren zaak en moet ik maar hopen dat ‘ie mijn plantje niet teveel aantast?
Dat komt volgens mij door kalk in water. Dat komt er door de ‘poriën’ van de plant uit. Heel normaal dus. Je kan het voorkomen door regenwater te geven.
Klinkt logisch! Nu kijken hoe ik regenwater op ga vangen
Macramé is echt zo leuk! Ik ben inmiddels ook bezig met plantenhanger 4 en 5. Ik vind jouw ontwerpjes echt heel leuk ook!
Hi! Ik weet niet hoe ik je een priveberichtje moet sturen maar ik ben misschien geïnteresseerd! Ligt eraan waar je woont in zh
Mooi!
Oee mooi! Waar vandaan als ik vragen mag ?
Aah net te ver haha! Maar dankuu
Oee goeie tip!
Goede prijs voor zo’n mooie plant, zeker als je het vergelijkt met de gemiddelde prijs die gevraagd wordt voor een stek van deze plant. Jammer dat Rotterdam niet om de hoek ligt maar ik ga hun instagram account in de gaten houden en eens zien of ik het dan kan combineren met een dagje Rotterdam. Bedankt voor de tip!
Deze beauty vandaag verpot. Het was een hele klus omdat het 6 losse plantjes waren met allen een eigen netwerk van wortels, maar het is gelukt! Nu hopen dat ie het gaat overleven.
Die pot heb ik ook, leuk is ie he!
Ja!
Ziet er super leuk uit😍
Waar kan ik deze leuke pot krijgen?
Dat lijkt me een dracaena
Je hebt gelijk! Had 'm niet herkend zonder stam Dankjewel!