Het Plantentopic

Misschien kun je voor je slaapkamerplant Plantsome gebruiken?

Ik heb mijn monstera en calathea op de slaapkamer staan. Boven heb ik een sproeifles staan, want die worden beiden gesproeid. Verder doe ik eens in de week een rondje waarbij ik alle planten water geef en dan loop ik ook even naar boven.

Omggggg m’n calathea maakt een nieuw blad aan!!! Hij deed al heel lang niks meer dus heb m tot twee keer toe verplaatst, wekenlang elke dag gesproeid en zorgvuldig water gegeven en nu groeit er iets nieuws!!! Ik ben calathea koningin.

11 likes

Weet iemand wat dit is? Ik gok een croton maar er zit geen sticker op dus weet t niet zeker

3 likes

Dit is inderdaad een croton!

1 like

In de bloedhitte zo’n 7 planten verpot. Gelukkig had ik nog potten maar deze mooie past niet meer :sob:

Nooit te oud voor een poezenpot :+1:t4:

27 likes

Iemand een idee of dit hangplantje (is het een Chinees lantaarntje?) nog gered kan worden? Hij stond op een relatief donkere plek en kreeg 1x per week water, grond is nu nog vochtig. Maar doet het toch niet echt lekker en ziet er zo sneu uit.

Ik zou ‘m op een lichtere plek zetten! De mijne hangt op een lichte plek en ik geef ‘m 1 a 2x per week kleine beetjes water en hij groeit als kool! Nu is hij zelfs aan het bloeien :blush:

10 likes

Waar koop ik dit

Bij de Kwantum.

2 likes

Chinees lantaarntje toch? Die moet je zeker niet te vochtig houden, ik geef hem altijd maar mondjesmaat water en hij droogt geregeld behoorlijk op, maar doet het perfect!

1 like

Weet iemand wat voor plant dit is?

Detailfoto om te laten zien hoe hij groeit haha

1 like

Eh ja shit, ik heb ‘m ook maar ben alweer de naam kwijt…

1 like

Oh wat leuk! Mijne groeit ook als kool inderdaad, maar ik heb nog geen bloemen gespot. Ik ga vanavond nog eens goed kijken haha.

Ik heb deze graslelie al 12 jaar ofzo, en pas omgepot naar een grotere en mooiere pot. Alleen je ziet die grote stukken wortel/stengel er dus zo lelijk bovenuit komen. Zou ik hem opnieuw in deze pot moeten zetten maar dan dieper erin, of is dat onbegonnen werk en zou ik hem bijvoorbeeld beter kunnen splitsen (weet niet of dat überhaupt kan) in meerdere (evt kleinere) potjes? Hoop dat iemand hier goed advies heeft :blush:
Edit: let niet op dat ene blad dat los in de aarde staat, mijn vriend dacht dat hij een los blad van een andere plant zo kon stekken haha)

Ik zou m als hangplant doen zodat je dat bovenste niet meer ziet haha.

2 likes

M’n monkey mask kijkt steeds zo ongelukkig! Ik heb eindelijk zo’n vernevelaarspuit dus ik ga hem zo maar even sproeien maar hij blijft zo mat en hangerig. Hij heeft 3 dagen geleden wat water gehad maar dat lijkt weinig uit te maken. Help?

1 like

Als je het mooier vindt kan je hem wat dieper en steviger in de aarde zetten, maar ik denk dat deze plant het allemaal wel prima vindt.

Splitsen kan ook en is ook heel makkelijk, je kunt hem letterlijk scheuren, als je er maar op let dat de gedeeltes boven en onder de grond in balans zijn en dat ieder deel zijn eigen wortelkluit heeft.

Zolang je plant genoeg ruimte heeft in de pot voor zijn wortels zal het voor je plant niet zo veel uitmaken als je hem zo laat denk ik.

1 like

Ik vind m er niet heel slecht uitzien maar ik sproei mijne elke dag en dat vindt ie heel chill! En vochtig houden en voeding geven af en toe.