Vandaag voor het eerst mijn stekjes geplandt. Na mijn vakantie waren de wortels lang en sommige hadden zelfs een nieuw blad, hoop dat het goed gaat.
Er zitten witte puntjes onder op de bladeren van m’n pilea. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Of hoort dat zo
Dat is normaal!
Kijk, dit is de familie Scindapsus
De grote groeit zo ontzettend hard, ik heb hem een paar maanden geleden verpot en aan deze stokken vastgemaakt. Nu zijn alle strengen zo’n beetje twee keer zo lang en hangen ze helemaal van boven naar beneden.
De drie kleintjes heb ik samen als één plant gekocht. Die groeide zijn pot uit, maar ik had even geen grote pot om hem in te zetten. Dus heb ik hem net maar gesplitst. Het waren zes strengen en ik heb er nu twee per potje en eigenlijk ziet dit er ook wel mooi uit vind ik.
(Mocht er nog iemand belang bij hebben, je mag één van de drie kleine plantjes op komen halen in Zuid-Holland.)
Ziet er prima uit hoor! De onderste bladeren hebben altijd een beetje de neiging om te gaan hangen, zolang de stengels van de bovenste bladeren dat niet doen is er niet zo veel aan de hand.
Hij is wel redelijk donkergroen, dus je zou hem op een iets lichtere plek kunnen zetten.
Ah top, was even bang dat hij door de levering helemaal ‘in shock’ was. Thanks voor de tip!
Waar heb jij hem staan, hoe verzorg je hem? Die van mij groeit alleen maar kleine bladeren, denk dat hij mischien meer zon nodig heeft maar weet het niet zeker.
Mijn grote plant staat ongeveer een meter van een raam op het noordoosten. Ik geef hem veel water, maar dat is deels ook omdat hij in een terracotta pot sta en het water dus snel verdampt. Ik geef hem nu geen voeding omdat de potgrond nog relatief nieuw is. Hij staat in potgrond die al redelijk luchtig is, maar waar ik zelf ook nog wat perliet doorheen heb gemengd.
Maar eigenlijk doe ik er niet zo veel bijzonders aan qua verzorging. Ook in de winter bleef deze plant bij mij namelijk vrolijk doorgroeien, terwijl hij toen echt niet heel veel zonlicht kreeg.
Ik zag vandaag dat er bij mijn koffieplantje schimmel in de aarde zit. Hij ziet er verder wel oké uit, maar niet helemaal zo fier als eerst. Kan ik er nog iets tegen doen (ompotten?) of is het verloren zaak en moet ik maar hopen dat ‘ie mijn plantje niet teveel aantast?
Dat komt volgens mij door kalk in water. Dat komt er door de ‘poriën’ van de plant uit. Heel normaal dus. Je kan het voorkomen door regenwater te geven.
Klinkt logisch! Nu kijken hoe ik regenwater op ga vangen
Macramé is echt zo leuk! Ik ben inmiddels ook bezig met plantenhanger 4 en 5. Ik vind jouw ontwerpjes echt heel leuk ook!
Hi! Ik weet niet hoe ik je een priveberichtje moet sturen maar ik ben misschien geïnteresseerd! Ligt eraan waar je woont in zh
Mooi!
Oee mooi! Waar vandaan als ik vragen mag ?
Er staan er nog een paar bij Stek in Rotterdam. €25
Aah net te ver haha! Maar dankuu
Je kunt ze volgen op IG. Daar laten ze het altijd weten