Het Plantentopic

Mijn pilea had op een gegeven moment nog maar 1 stengel bovenaan zitten. Heb hem toen een stukje ingegraven in dezelfde pot en nu is ‘ie weer prachtig vol!

2 likes

Omdat ik nog altijd op zoek was naar mooie potten, ben ik het voorbije weekend maar de kelder en zolder van mijn ouders ingedoken en heb echt een pareltje gevonden. Is zelfs nog van mijn grootouders geweest, dus heb binnenkort een antieke pot in huis staan haha, moet hem alleen nog afkuisen

3 likes

nog wat fotootjes van mijn planten! onder andere: bananenplant, alocasia, avocadoplantjes, mimosa pudica (gaat dicht als ie gevaar voelt), aloe vera, pannekoekenplantjes, orchidee, graslelie, …

12 likes

Ik wil graag wat leuke plantjes en bloemen kopen voor op mijn balkon dat op het zuiden ligt. Hebben jullie aanraders? Liefst ook iets wat niet te moeilijk te onderhouden is want ik heb niet zo’n hele groene vingers :redface:

Ik kreeg vorig jaar een peperplantje en vond dat zo leuk dat ik uit de laatste peper weer opnieuw heb gezaaid… Met als gevolg dat ik nu met meerdere planten over twee veel te kleine potten zit. Ik heb inmiddels ook een andere pepersoort geplant en die komen nu ook állemaal uit (heb niet van mijn fout geleerd, dus niet rustig 3/4 zaadjes geplant maar echt een stuk of 15 :see_no_evil:). Nu is het probleem dat ik in een appartement woon met een klein balkonnetje. Binnen staat het zo goed als vol, dus ik ben eigenlijk op zoek naar smalle, hoge bakken voor op het balkon.

Heeft iemand een idee waar ik dit kan kopen? Ik vind mijn plantjes echt leuk maar als ze ook echt allemaal zo groot worden zoals de planten die ik nu heb dan moet ik ze gaan weggooien.

1 like

Ik ga binnenkort een maand reizen en ik lig nu al wakker bij wie ik mijn avocadoboom onder moet brengen en hoe ik hem daar ga krijgen enz. Hij is echt al supergroot en ik ben helemaal trots haha ik wil niet dat hij dood gaat :disappointed_relieved:

4 likes

Haha ik heb hetzelfde! Ik vertrouw echt niemand met mijn plantjes… Vorig jaar waren we een week weg en toen waren er planten die het niet aan konden, ook al kwam er elke 2 dagen iemand buiten de moestuin water geven en binnen de planten checken.

2 likes

Ik ben een ramp met planten maar deze houdt het gelukkig al even vol

24 likes

Ik heb vlijtige liesjes in m’n tuin. Schijn je goed te kunnen stekken, maar kan iemand mij de stappen vertellen? :hugs:

Waaw wat een beauty! Is deze al oud?

Heb hem nog maar een jaar. Mn vorige monstera heb ik net van de dood gered :see_no_evil:

Waaw good job dan :smiley:

Prachtig @Neverfull!

Ehm S.O.S. Een plantje dat er al slecht aan toe was heeft een ongeluk gehad :eek: Dit is de toestand:

Samenvatting

Er zijn twee stengels nog soort van ok, die probeer ik opnieuw te planten. Kan ik nog iets doen met de twee dode stengels? De bovenkant stekken? Halp. Send halp.

Mijn komkommerplant bloeit. Dat is een goed teken toch?

Ja! Onder het bloemetje zie je misschien al een stekelig steeltje, dat is de komkommer in wording.

1 like

Oooooohhhhmygod :grin:

1 like

Vandaag op pottenjacht geweest bij de kringloopwinkel: buit is 3 potten voor 2,70 euro!

Heb in de gestreepte al meteen mijn monstera adansonii gezet, voor het eerst nu ook planten in de slaapkamer!

Vandaag ook de potten die ik bij mijn ouders op zolder vond schoongemaakt, moet de goudkleurige alleen nog wat opblinken denk ik

Edit: maar natuurlijk zijn de andere potjes natuurlijk weer net te klein voor de planten waarvoor ik eigenlijk potten zocht :persevere::sweat_smile:

7 likes

Wat een prachtige monstera zeg! Ik ben een heel klein beetje jaloers haha :grin: de mijne groeit ook goed, ondertussen is het 10e nieuwe blad in goed 2,5 maanden tijd onderweg, maar de jouwe is echt next level hoor!

Beetje lelijke foto maar weet iemand wat voor plant dit is? Een calanthea… ?

Jaa een calathea. Ik denk een calathea zebrina? Mooi!

1 like