Nee was heel goed verpakt, het ligt echt aan de post hoor!
Ik ben echt blij, er komt eindelijk weer een bloem in m’n dahlia na een heftige meeldauw infectie en spint plaag. Ze is nog een beetje kaal (had dr flink terug gesnoeid) maar wel druk bezig met nieuwe blaadjes maken dus het moet hopelijk wel goedkomen!
Iedere dag water geven en niet aanraken. Ging bij mij best een tijd goed en toen vond ik het opeens te veeleisend
m’n huisgenoot heeft heel de zomer voor m’n planten gezorgd en nu wil ze ze eigenlijk niet meer teruggeven
Deze was best aan de prijs want 2 knollen en hij was ook al 5 jaar oud. Inclusief pot 95 euro, wat volgens mij wel een normale prijs is als ik zo op internet kijk. Voor mijn overige hangplanten heb ik daar niet meer dan 15 euro betaald.
Ze hebben ook niet heel veel planten op voorraad (vooral niet nu ik ben langsgeweest haha). Maar ze vullen telkens weer aan en ze zien er stuk voor stuk echt goed uit.
Mooi! Heb je specifieke tips? Heb sinds kort dezelfde
haha zeggen ‘nou, als ik een stekje heb ben jij de eerste die er één krijgt :D’ en dan in 1 keer alles meegrijpen
Sowieso een paar plantjes voor haar kopen als bedankje dan!
@Bunnyslippers oef dat is wel echt duur, maar hij is ook wel heeeel mooi!
Heb gemerkt dat je beter wat vaker kleine beetjes water kunt geven en de grond niet op laten drogen!
Wie heeft er planteninstagrams? Ik heb er sinds kort eentje en wil meer plantenavonturen volgen!
blad__goud
Ik volg je nu! Mijne is: plantsinmyhands
Ik heb net via marktplaats wat stekjes gekocht (onder andere van een philodendron micans, waar ik al heel lang op zoek naar was ).
Maar om ruimte te maken voor die nieuwe plantjes ga ik zelf zo ook weer wat planten die ik dubbel heb omdat ik ze zelf heb gestekt naar het plantenasiel brengen:
Superlief vind ik dit!
Ik heb twee plantprobleempjes;
Mijn monstera monkey mask krijgt allemaal bruine vlekjes. Het zijn kleine vlekjes die over het hele blad zitten. Ik heb hem recent een paar keer afgedoucht in de tuin en hem daar laten drogen en daarvoor had ie een beetje weinig water gekregen (1x per week) Zou t daarmee te maken kunnen hebben? Hij groeit overigens wel goed. Wat zou t kunnen zijn?
Ik heb ook twee stippenbegonia’s waar wat vliegjes bij zitten. Ik heb ze al met kaneel behandeld, maar de vliegjes blijven. Zou t helpen als ik ze nieuwe aarde geef?
Het lijkt me niet dat kleine bruine vlekjes door te weinig water komen. Heb je een foto?
Over de vliegjes, kaneel heeft bij mij helaas ook nooit echt geholpen. Ik denk dat nieuwe aarde niet heel veel uit zal halen. Wat wel werkt is zorgen dat je de bovenkant van de potgrond wat droger houdt, dan gaan de vliegjes daar minder snel eitjes leggen. Als ik een los vliegje zie verwijder ik die gewoon door hem uit de lucht te klappen of op te zuigen met de stofzuiger.
De vliegjes zijn zelf niet schadelijk en in mijn ervaring blijf je altijd wel hier en daar een vliegje houden als je planten hebt. De larven zijn dat wel en als je die in de potgrond van je planten hebt zitten is een behandeling met aaltjes eigenlijk de enige effectieve remedie.