Het Plantentopic

Help! Wat is er met mijn pannekoekje? Ik heb deze vanaf baby af aan, hij groeit goed (denk ik, in maart was hij nog een inimini). Maar deze plekken kan ik niet thuis brengen.
Ik heb hem vanmorgen ook maar weer veerpoot naar een grotere pot, misschien dat ie niet genoeg ruimte had maar wat kan het zijn volgens jullie?

Recent ook enkele stekjes gemaakt en die gaan prima overigens. Toen waren de bladeren ook al zo.

Wauw, die epipremnum is prachtig :heart_eyes:

1 like

Twee nieuwe plantjes, maar ze zijn allebei niet voor mij!

Deze mini ficus heb ik vandaag voor mijn zusje gekocht:

En dit hoyastekje heb ik gisteren bij het plantenasiel meegenomen voor mijn moeder:

En nog een tip

Ik weet niet of ze bij iedere Intratuin hetzelfde assortiment hebben, maar bij ‘mijn’ Intratuin hebben ze op het moment echt prachtige babyplantjes staan (drie voor €5,-).

Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik iets mee zou nemen, maar ik heb het bij één plantje voor mijn zusje gelaten en zelf niks gekocht. (Ik heb echt al heel veel planten en volgende week krijg ik ook weer nieuwe stekjes bezorgd.)

Maar kijk dan :smiling_face_with_three_hearts: Ze zien er ook allemaal zo mooi en gezond uit (dat is wel eens anders bij de Intratuin)!

Begonia maculata:

Ficus elastica (zowel variegata / tineke als ‘normaal’):

Epipremnum marble queen (met bijzonder mooie bladtekening):

Epipremnum njoy:

13 likes

Nieuw van de markt, een calathea surprise star (denk ik) :seedling: Ik heb een grote calathea rufibarba maar die is nogal lastig qua onderhoud. Hoop dat deze het goed doet :slight_smile:

4 likes

Ziet er goed uit! Welke intratuin is dit (als je het wil zeggen)?

Ik stuur je even een pb!

Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik heb een paar stekjes weggegeven en nu weer ruimte voor wat nieuwe kleintjes :green_heart:

1 like

Die epipremnum! GOALS! :heart_eyes: Hoe lang heb je die al?

1 like

Ik denk twee jaar zoiets!

Ik meng potgrond met perliet en wormenaarde. Met perliet en zand als het voor cactussen is.

1 like

Zie hier mijn Monstera met probleem

Bij de Intratuin Leidsche Rijn was het niet zo bijzonder, maar juist de vorige keer wel. Alleen toen ging ik op vakantie en was het niet handig.

Eventjes wat klein plantengeluk delen :green_heart:

Mijn erwtenplantje staat zo cute in deze pot :heart_eyes:

En een hele familie pileastekjes gezellig bij elkaar in een soepkom :smile: Met trotse mama in de achtergrond!

11 likes

Ik was naar Duiven net, zoveel goeie! M’n moeder heeft er 2 mee naar huis als gastouderschap, een calathea triostar en makoyana, ik heb deze vier cuties

6 likes

Het lijkt wel zo’n apenpootjes-plant

1 like

Syngonium. Pixie, volgens mij.

2 likes

poging 37262 om een pannenkoek te hebben!

7 likes

Weet iemand wat voor cactussoort dit is? Ik google me rot, maar kan niks vinden. Ooit 2 jaar geleden gekocht en ineens beginnen er vanuit de zijkant dingen te groeien. Vind ik leuk, maar wil nu wat meer over de soort te weten komen :slight_smile:

7 likes

Wat een schatje! Het lijkt nu wel alsof ie vol in de zon staat, pilea’s doen het veel beter in de schaduw en niet in direct zonlicht! Misschien helpt het voor je poging 37262 haha

Euphorbia Lactea.

En nu stop ik :stuck_out_tongue:

2 likes