Het Plantentopic

Pannenkoekjes groeien heeel snel scheef als ze klein zijn. Ik draai de mijnen elke week wel! Al zijn die gekkies ook heel leuk vind ik.

Zoals deze:

14 likes

Dat is lastig te zeggen, maar ze heeft wel meer water nodig! Dus of vaker geven, of meer geven. Calatheas houden niet van natte voeten dus ik zou vaker adviseren!

1 like

Welke heb je? Fotooo!

Heel leuk en wat schattig, zo’n ieniemini monstera (dat zal hij niet lang blijven denk ik)!

1 like

Fantastisch zeg, is die van jou?

Nee helaas! Dan moet je ze heeel lang hetzelfde laten staan, of afknippen en dat kan ik ze niet aandoen. Ik heb een enorme moederplant (inmiddels overgrootmoeder), maar die is netjes recht!

1 like

Heeft hier iemand een pink princess? Zo ja, zou je een foto willen posten? Je ziet zo’n mooie foto’s voorbijkomen maar vraag me af of de ‘gemiddelde’ plant er ook zo uitziet.

Kijk deze schattige bloemetjes aan de uitloper van mijn graslelie dan :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Het kan heel erg verschillen. Er zijn er bij met heel veel roze en anderen vrijwel niks. Soms kunnen ze mooi roze zijn en maken ze opeens alleen nog maar groene bladeren en is er niks ‘Pinks’ meer aan. Dat komt dan ook vaak niet meer goed. Dus ja, niet echt een peil op te trekken. @roeptoeter heeft hierboven een plaatje gepost.

1 like

2 likes

:sweat_smile:

10 likes

Mooi hoor :heart_eyes:

Dit worden weer babies :heart: Iedereen vond mn graslelie stom, tot ze nu massive is en iedereen een stekje wil. DACHT T NIET toch wel hoor spread the graslelie

4 likes

Wordt ieder bloemetje een baby?

Want dan gaat deze ene uitloper die hij nu heeft me zeker dertig stekjes opleveren :eek:

Iemand nog tips qua verhuizen van planten. Ze passen dus niet in de doos, deksel kan niet dicht hahah

Ik heb met de stofzuiger een blad gesloopt, gewoon laten zitten of afknippen? En bij afknippen dan alleen het blad of ook heel de stengel?

Da’s wel mijn ervaring ja!:slight_smile:

1 like

Oeh dat vind ik heel erg leuk, er zitten al een heleboel ministekjes aan de uitloper, maar hoe meer hoe beter!

Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw enorme graslelie! Heb je een foto?

@Spaarlamp

Ik heb ook al een paar keer een blad gesloopt met mijn stofzuiger :frown: (Als ik rouwvliegjes zie zuig ik die vaak op, maar dat gaat dus wel eens mis.)

Het zal voor de plant weinig uitmaken, maar ik zou het blad inclusief stengeltje er afhalen, gewoon omdat ik me er anders steeds aan erger.

Wat groeit hij hard :scream: ben benieuwd wanneer hij ondersteuning nodig gaat hebben

8 likes

Valt dit plantje nog te redden? Ik heb gister alle dode stekeltjes eruit gehaald. De stengels zijn zelfs erbij gaan wortelen… Maar nu is dit er nog van over…