Het Plantentopic

Ik heb dit plantje (zijn 4 stengels) in een random hoek staan en geef hem ongeveer 1x per maand water als ik er aan denk en hij doet het nog steeds goed! Dus ik denk dat het bij jou ook goed komt!

O top! Dan heb ik nog hoop. Duurt het ook lang voordat de plant voller word?

Hij groeit bij mij de hoogte in en wordt niet echt voller

Ik heb deze een paar maanden en ik las telkens dat ze heel weinig doen en ik zag ook niks gebeuren. Tot vanochtend. Had dit helemaal gemist :open_mouth:

3 likes

Ik heb een vraag over mijn zaagcactus. Ik zag dat de stengels wat aan t verschrompelen zijn. Nou heb ik hem te nat gehad ben ik achter gekomen. Dat zou ermee te maken kunnen hebben. Daarnaast zit er iets van een beestje op die wat spinnenrag achtig spul achterlaat net boven de aarde. Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen? Even minderen met water geven?

image|375x500

Dat verschrompelen zal nu weggaan met water geven. Had ik ook. Je kunt eens zoeken op Google naar spint. Of dat het is.

1 like

Oké, duidelijk, het is spint. Maar bedoel je nou wel of geen water geven minderen?

1 like

Oh sorry ik las verkeerd. Je hebt 'm teveel gegeven. Ik las te weinig. Volgens mij kreeg de mijne te weinig water toen hij wat verschrompelde. Dus heb helaas geen tips. Misschien heeft het zelfs wel te maken met die spint. Ik weet het niet :frowning:

Komt vast goed, het is echt een makkelijke plant!

Als je de aarde in het begin wat vochtiger houdt (hij is nu nog gewend aan water) en je hem in een binnenpotje hebt staan zodat overtollig water wel weg kan lopen kan er weinig misgaan!

1 like

Doe rustig

(Stekje van wie ook alweer hier? Hij doet het supergoed!)

6 likes

Teveel water? Oude bladeren die gewoon hun beste tijd hebben gehad?

1 like

Oh die komt bij mij vandaan! Leuk dat die het zo goed doet!

1 like

Omdat ik benieuwd ben. Waar koop jij je planten?

• Tuincentrum
  • Marktplaats
  • Stadstuinwinkel/speciaalzaak
  • Online webshop
  • Kwekerij

0 stemmers

En wat vind je de leukste plek/ervaring om een plant te kopen?

• Tuincentrum
  • Marktplaats
  • Stadstuinwinkel/speciaalzaak
  • Online webshop
  • Kwekerij

0 stemmers

Zo mooi!! Hoe heet deze?

Oh ik heb het al gevonden!!

Ook veel bij ikea trouwens, denk dat de helft van mijn planten ongeveer daar vandaan komt. En ook nog een stuk of drie van de Lidl.

Oh goeie, die was ik vergeten!

1 like

Mijn dieffenbachia denkt volgens mij echt wat lullen die mensen nou over het groeiseizoen enzo, hij blijft gewoon net zo hard als altijd nieuwe bladeren produceren!

8 likes

Ik heb ook een monstera die maar bladeren blijft maken, maar de rest is al gestopt met groeien helaas. RIP groeiseizoen 2019. Ik wil eigenlijk nog een paar planten verpotten, kan dat nog denken jullie?

1 like

Veel planten groeien bij mij nog wel, maar wel heel traag helaas. Vroeger was ik altijd helemaal blij als het weer herfst was, ik houd zelf namelijk niet echt van de zomer en de warmte, maar sinds ik veel planten heb vind ik het ook jammer omdat ik het zo leuk vind om al mijn planten te zien groeien!

Ik zou ze gewoon nog verpotten hoor, we zitten nog maar aan het begin van de herfst en juist fijn toch als je die planten voor het echt helemaal koud / winters wordt nog even met verse aarde in een goed potje kunt zetten?

Ja he, nieuwe bladeren zijn zo leuk!

Oké ik ga ze nog even verpotten, Dankje :slight_smile:

1 like