Het Plantentopic

Ik zei vorige week dat ik een kast had besteld voor m’n planten. Hoopte m al te hebben maar zit vertraging in de levering :expressionless: hierbij wel alvast foto’s van m’n planten! Als ik m’n kast heb dan maak ik wel even een foto hoe het dan staat.

even in spoiler want iets te veel foto's

Een schaal met van alles en nog wat: paar van die mini plantjes bij Intratuin gekocht en ze doen het super goed.

Mn pannekoekje die ik als stekje met 2 blaadjes heb gekregen!

Misvormde aloë vera

Vleesetende plantjes die er wel eens beter hebben uit gezien… Ben er niet helemaal over uit welke plaats in huis nou het beste is (zon, niet zon…)

Baby calathea

Meeeega grote aloë vera die ik als kleine plant heb gekocht dus deze doet het super goed. Is wel een beetje topzwaar geworden inmiddels dus ik ondersteun 'm met hydro korrels haha

21 likes

oee weet je toevallig hoe deze heet :heart_eyes:?

1 like

Het is een peperomia maar ik weet de verdere naam niet helaas! Vind 'm zo schattig!

1 like

O wacht, volgens mij is het een peperomia Hope!

1 like

Peperomia-tetraphylla

2 likes

jaaa ik vind hem ook zo schattig! thanks nu weet ik iig dankzij jou en @QueenOfEngland hoe ik hem kan vinden :smiley:

Mooie plantjes @MACdonalds!! Het allereerste plantje vind ik heel leuk, weet je misschien hoe die heer?

Thanks! Dat is Himalaya kruiskruid

1 like

Ik heb een monstera maar waar ik niet achterkom.
Waarom zijn sommige bladeren klein en heel en komt er nu een groot plat met gaten uit.
Kan iemand dat uitleggen?

Is waarschijnlijk omdat de plant nog vrij jong is. En nu die gaat groeien en ouder word ontwikkeld die gaten

1 like

Kreeg jij niet een hele grote monstera variegata? Heb je die al laten zien? :relaxed:

6 likes

Oehh je hebt er twee! Mooi!

Nee hoor is er een in een grote pot

Ohja nu zie ik t. Ik dacht dat het linkerblad uit het linkerpotje kwam.

1 like

Een tijdje terug noemde iemand hier de zamioculcas raven en dat die zo moeilijk verkrijgbaar was. Ik zag m net staan bij mijn plaatselijke bloemenwinkel dus ik heb m gelijk gekocht!

Omdat iemand anders m wilde hebben ? :joy:

Ja ik koop altijd alleen dingen die anderen graag willen hebben.

11 likes

Ik wil m nu ook dus je aankoop is gerechtvaardigd

1 like

Alleen maar omdat ik 'm wil he!

1 like